آخرین اخبار حوادث

Default Image

آدم‌ربایی برای ۵۰۰ میلیارد ریال تتر

رئیس پلیس آگاهی پایتخت از آزادی فردی که برای دریافت ۵۰۰ میلیارد ریال تتر ربوده شده بود، با پیگیری‌های پلیس، خبر داد. به…

عامل ارسال لینک‌های مخرب دستگیر شد



رئیس پلیس فتا فارس از پیش دستی پلیس در کشف پرونده سرقت اطلاعات شخصی و محرمانه افراد در فضای مجازی خبر داد.

به گزارش باشگاه  خبرنگاران جوان، سرهنگ "سیدموسی حسینی" گفت: چندی پیش در رصدهای صورت گرفته در فضای مجازی، کارشناسان و کاراگاهان جوان پلیس فتا استان فارس متوجه فردی شدند که در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی اقدام به ارسال لینک های مخرب می مرد.

وی بیان كرد: این فرد به گونه ای عمل كرده بود كه فرد قربانی به محض باز کردن لینک دریافتی از طریق نرم افزارهای ارتباط جمعی تلگرام و واتساپ، به صورت ناخواسته و بدون اطلاع کاربر مورد نظر، بد افزار جاسوسی بر روی گوشی وی نصب و شروع به انتقال اطلاعات شخصی وی از طریق اینترنت گوشی می كرد.

رئیس پلیس فتا استان فارس ادامه داد: به محض شناسایی این بدافزار پرونده با هماهنگی مقام قضایی در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت و پس از شناسایی، متهم طی یک عملیات غافل گیرانه دستگیر و به پلیس فتا انتقال داده شد.

سرهنگ حسینی خاطر نشان کرد: متهم هنوز فرصت سوء استفاده از این اطلاعات را نیافته و این نشان از هوشیاری پلیس در فضای مجازی و شناسایی سوء استفاده کنندگان از این فضا می باشد.

وی به شهروندان توصیه كرد: در فضای مجازی با توجه به افزایش روزافزون کاربران و در نتیجه افرادی که قصد سوء استفاده از این فضا را دارند، نیاز است در استفاده بهینه از این فضا دقت لازم را داشته باشند و در شبکه های اجتماعی به لینک ها و فایل های ارسالی توجهی نكنند و از باز کردن آنان خودداری کنند.
 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------