کشف غافلگیرکنندۀ «چاه‌های پر از گنج» در حیاط یک مدرسه در چین



چاه‌های پر از گنج در چین،اخبار گوناگون،خبرهای گوناگون
پیدا کردن سازه‌هایی مربوط به 1400 سال قبل به خودی خودش یک یافتۀ هیجان‌انگیز باستان‌شناسی است؛ اما وقتی پای از سکه‌ها هم به میان می‌آید، موضوع واقعا خارق‌العاده و جذاب می‌شود!

به گزارش فرادید، کاوش‌های باستان‌شناسی در حیاط یک مدرسۀ ابتدایی در شهر ساحلی نینگبو در شرق چین که پیش از شروع یک عملیات عمرانی انجام می‌شد، منجر به کشف ویرانه‌های یک سکونتگاه 1400 ساله شد؛ در این سکونتگاه چندین انبار چاه‌مانند وجود دارد که در آن‌ها تعداد زیادی آثار باستانی کشف شده است. این خبر را آکادمی علوم اجتماعی چین دو روز قبل اعلام کرد.

 

چاه‌های پر از گنج در چین،اخبار گوناگون،خبرهای گوناگون

در جریان کاوش‌ها در این سایت 65 مورد گودال نسبتا کوچک و 8 چاه، به همراه چندین سازۀ دیگر یافت شده است. در یکی از گودال‌ها که به نظر می‌رسد به عنوان ذخیره‌گاه به کار می‌رفته‌اند، باستان‌شناسان 796 سکۀ مسی کشف کرده‌اند که در گذر زمان به صورت توده‌هایی به هم چسبیده درآمده‌اند. تصویری که از این گنجینۀ غافلگیرکننده منتشر شده، توده‌هایی از سکه را نشان می‌دهد که یک سوراخ مربعی در میانشان وجود دارد.

 

کاوش‌های بیشتر، سکه‌های بیشتری را نیز آشکار کرد. در یکی دیگر از چاه‌ها باستان‌شناسان تعداد 1682 سکه یافتند. با توجه به تعداد سکه‌ها و نحوۀ تدفین آن‌ها، باستان‌شناسان حدس می‌زنند پنهان کردن این گنجینه نوعی عمل شتابزده و فوری بوده است که ساکنان قدیمی این سکونتگاه احتمالا به خاطر ترس از یک حمله یا فاجعۀ قریب‌الوقوع مجبور به انجام آن شده‌اند.

 

چاه‌های پر از گنج در چین،اخبار گوناگون،خبرهای گوناگون

به علاوه، تاریخ و محل این آثار نیز منطبق با دوره‌ای از شورش و قحطی است که در قرن ششم میلادی در این منطقه از چین اتفاق افتاد. بنابراین ارتباط دادن این دفینه‌ها با اوضاع اجتماعی ناخوشایند آن زمان دور از ذهن نیست.

 

در یکی دیگر از گودال‌ها باستان‌شناسان بقایای گیاهان ذخیره شده را پیدا کرده‌اند. این بقایای گیاهی شامل بامبو، کدو، هستۀ هلو و مقدار زیادی بلوط می‌شوند.

 

چاه‌های پر از گنج در چین،اخبار گوناگون،خبرهای گوناگون

برخی دیگر از چاه‌ها و گودال‌ها نیز حاوی قطعات ظروف سفالی، کاشی‌ها، لگن‌های شستشو و سایر مصنوعات بوده‌اند. یکی از جالب‌ترین یافته‌ها در این بین یک جفت شمعدان برنزی است که با تزئیناتی هنرمندانه ساخته شده‌اند.

 

مصنوعات یافت شده عمدتا مربوط به دورۀ سلسلۀ هان و دوران «شش سلسله» می‌شوند. سلسلۀ هان تا قرن سوم میلادی تداوم داشت و دوران شش سلسله از قرن سوم تا قرن ششم را در بر می‌گرفت. شهر نینگبو در استان ژجیانگ و در حدود 200 کیلومتری جنوب شانگهای قرار دارد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------