هشتمین بسته تحریمی اتحادیه اروپا علیه روسیه



هشتمین بسته تحریمی اتحادیه اروپا علیه روسیه،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل
کمیسیون اتحادیه اروپا امروز (پنجشنبه) از هشتمین بسته تحریمی این اتحادیه علیه روسیه به دلیل حمله این کشور به اوکراین خبر داد.

به گزارش ایسنابه نقل از اسپوتنیک، کمیسیون اروپا طی بیانیه‌ای اعلام کرد: این کمیسیون از تصویب هشتمین بسته تحریم‌های سنگین شورای اروپا علیه روسیه به دلیل حمله این کشور به اوکراین استقبال می‌کند.

 

براساس این بیانیه، تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا علیه روسیه شامل "اقدامات اقتصادی و محدودیت‌های شخصی" می‌شوند.

 

کمیسیون اروپا در ادامه تصریح کرد، هشتمین بسته تحریمی اتحادیه اروپا علیه روسیه، ارائه خدمات فناوری اطلاعات، مهندسی و حقوقی به شرکت‌های روسی و همچنین سرویس‌دهی به دارایی‌های رمزنگاری شده شهروندان روسیه را ممنوع می‌کند.

 

این بیانیه متذکر شد: این بسته جدید تحریمی این امکان را می‌دهد تا دولت روسیه و یا اشخاص حقوقی مستقر در این کشور از دریافت سرویس‌هایی اعم از مشاوره فناوری اطلاعات، مشاوره حقوقی، معماری و خدمات مهندسی منع شوند.

 

طبق هشتمین بسته تحریمی اتحادیه اروپا علیه روسیه، افرادی که تلاش کنند تحریم‌های این اتحادیه علیه مسکو را دور بزنند نیز تحریم خواهند شد.

 

در قسمتی از این بیانیه آمده است: اتحادیه اروپا در بسته تحریمی جدید خود معیار جدیدی را معرفی کرده که براساس آن افرادی که روند دور زدن تحریم‌ها را تسهیل کنند، تحریم می‌شوند.

 

کمیسیون اروپا در ادامه عنوان کرد که تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا علیه روسیه ممنوعیت واردات و صادرات کالاها از جمله محصولات فولادی، ماشین آلات، مواد شیمیایی، پلاستیک و سیگار را تمدید می‌کند.

 

در ادامه این بیانیه نوشته شده است: محدودیت‌های صادراتی اضافی علیه روسیه با هدف کاهش دسترسی این کشور به موارد نظامی، صنعتی و فناوری و توانایی آن در حوزه دفاع و امنیت معرفی شده است. این تحریم‌ها شامل ممنوعیت صادرات زغال سنگ از جمله زغال سنگ‌هایی که در کارخانه‌های صنعتی روسیه استفاده می‌شوند، قطعات الکترونیکی خاص که در تسلیحات روسی کاربرد دارند، اقلام فنی مورد استفاده در بخش هوانوردی و همچنین برخی مواد شیمیایی هستند.

 

کمیسیون اروپایی همچنین با محدودیت‌های واردات اضافی‌ تقریبا به ارزش ۶.۹ میلیارد دلار موافقت کرد. براساس بیانیه منتشر شده، این محدودیت واردات شامل محصولاتی از قبیل ماشین‌آلات و لوازم خانگی، پلاستیک، وسایل نقلیه، منسوجات، کفش، چرم، سرامیک، محصولات شیمیایی و جواهرات غیرطلا هستند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------