4.5 سال زندان برای چهره مشهور حمله به ساختمان کنگره آمریکا



ریچارد بارنیت،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل
چهره مشهور حمله معترضان به ساختمان کنگره امریکا به 4.5 سال زندان محکوم شد.

به گزارش عصرایران به نقل از خبرگزاری فرانسه، "ریچارد بارنیت" در حمله سال 2021 به ساختمان کنگره آمریکا و اشغال کوتاه مدت ساختمان، مشارکت داشت. انتشار عکسی از او در حالی که پیش میز رئیس مجلس نمایندگان (نانسی پلوسی) نشسته بود و پا روی میز گذاشته بود باعث شهرت گسترده وی شد.

 

 دادگاه امریکا روز چهارشنبه (دیروز) حکم 4.5 سال زندان را برای ریچارد بارنیت صادر کرد. با انتشار عکسی از نشستن او پشت میز رئیس مجلس نمایندگان (نانسی پلوسی) و گذاشتن پایش روی میز، به شهرت رسید. این عکس او را به یکی از نمادهای این حمله تبدیل کرد.

 

در روز 6 ژانویه 2021 ریچارد بارنیت در کنار صدها نفر از حامیان ترامپ به ساختمان کنگره امریکا حمله کردند تا مانع از تایید پیروزی جو بایدن در برابر دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری شوند.

 

در همان روز عکاس خبرگزاری فرانسه، عکسی از ریچارد نشسته روی صندلی نانسی پلوسی و گذاشتن پایش روی میز منتشر کرد. این عکس به طور گسترده بازنشر شد و باعث شد پلیس بتواند به سرعت این معترض را بازداشت کند.

 

براساس لایحه اتهامی ریچارد، قبل از ترک اتاق کار نانسی پلوسی، نامه ای را برای او به جا گذاشت که در آن مملو از توهین به شخص نانسی است. ریچارد همچنین یک پاکت نامه با امضای نانسی را دزدید.

 

خبرگزاری فرانسه وی را یکی از حامیان جنبش "کیو آنون" توصیف کرده است. این جنبش، نظریه های توهمی و توطئه آمیز را ترویج می کند.

 

ریچارد بارنیت،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل

 در ابتدای سال جاری میلادی، ریچارد در دادگاه فدرال در واشنگتن، حاضر و به چند اتهام از جمله "مانع سازی در برابر اقدامات رسمی"، "سرقت" و "هجوم به ساختمان سنا با استفاده از سلاح خطرناک" محکوم شد. منظور از سلاح خطرناک یک عصا مجهز به شوک الکترونیکی است.

 

 در دادگاه، ریچارد 60 ساله اتهامات علیه خود را رد کرد و گفت که وی از سوی جمعیت تجمع کننده "به سمت داخل ساختمان کنگره، هل داده شد".

 

ریچارد بارنیت،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل

دادستانی هم در دادگاه اعلام کرد متهم نه تنها هیچ نشانه ای از پشیمانی از خود بروز نداد بلکه تلاش کرد از شهرت خود، پول کسب کند. او هر نسخه از عکس مشهور خود را با امضای پشت آن به قیمت 100 دلار می فروخت.

 

بعد از حمله حامیان ترامپ به ساختمان کنگره آمریکا در سال 2021، بیش از هزار نفر بازداشت شدند. برای نزدیک به 300 نفر هم حکم زندان صارد شد.

 

شدیدترین حکمی که تاکنون برای شرکت کنندگان در پرونده حمله به کنگره امریکا صادر شده  14سال زندان علیه یکی از مهاجمان است. مقامات مسوول می گویند این فرد دارای سوابق گسترده خلافکارانه است.

 

 با این حال پیش بینی می شود شدیدترین حکم ازآن فرد دیگری شود زیرا به زودی دادگاه می خواهد علیه "استیوارت رودس" حکم صادر کند. وی موسس گروه شبه نظامی راست افراطی "اوث کیبرز" است.

 

 رودس در نوامبر گذشته، به اتهام "تمرد" محکوم شد. خبرگزاری فرانسه می نویسد این اتهام، "نادر" و به شدت خطرناک است. دادستانی برای این فرد محکومیت به 25 سال زندان درخواست کرده است. 

 

ریچارد بارنیت،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------