ارمنستان و جمهوری آذربایجان بر سر به رسمیت شناختن متقابل تمامیت ارضی به توافق رسیدند



مذاکره ارمسنتان و آذربایجان،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل
رئیس جمهوری آذربایجان گفت: امکان دستیابی به صلح بین باکو و ایروان وجود دارد، به خصوص که ارمنستان، قره باغ را به عنوان بخشی از سرزمین ما به رسمیت شناخته است.

به گزارش مهر به نقل از روسیا الیوم، «نیکول پاشینیان» نخست وزیر ارمنستان گفت که کشورش و جمهوری آذربایجان بر سر به رسمیت شناختن متقابل تمامیت ارضی به توافق رسیده‌اند و با استناد به این توافق در راستای حل و فصل اختلافات گام برمی دارند.

 

از سوی دیگر، «الهام علی اف» رئیس جمهوری آذربایجان نیز گفت: امکان دستیابی به صلح بین باکو و ایروان وجود دارد، به ویژه که ارمنستان، قره باغ را به عنوان بخشی از سرزمین ما به رسمیت شناخته است.

 

وی تصریح کرد: باکو هیچ ادعای سرزمینی علیه ارمنستان ندارد و در حال حاضر فرصت دستیابی به توافق صلح برای دو کشور امکان پذیر است. الزامات جدی برای عادی سازی روابط باکو - ایروان بر اساس به رسمیت شناختن تمامیت ارضی طرفین وجود دارد.

 

نخست‌وزیر ارمنستان چند روز پیش با بیان اینکه کشورش قره باغ را به عنوان خاک جمهوری آذربایجان به رسمیت می‌شناسد، گفت: باکو آماده است تمامیت ارضی ارمنستان را که ۲۹.۸ هزار کیلومتر مربع مساحت دارد به رسمیت بشناسد و ایروان نیز تمامیت ارضی جمهور آذربایجان را ۸۶.۶ هزار کیلومتر مربع است، به رسمیت می‌شناسد.

 

ایروان و باکو سال گذشته با میانجیگری روسیه، آمریکا اتحادیه اروپا مذاکره درباره پیمان صلح را آغاز و به طور دوره‌ای پیشنهادهایی را درباره متن معاهده صلح مبادله کردند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------