زلنسکی تضمین امنیتی از ناتو درخواست کرد



زلنسکی،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل
رئیس‌جمهور اوکراین بار دیگر خواستار پیوستن این کشور به ناتو شده و از این ائتلاف نظامی درخواست کرد که در صورت عدم امکان عضویت در شرایط فعلی، تضمین‌های امنیتی به کی‌یف ارائه شود.

به گزارش فارس، باوجود اینکه درخواست دولت یهودی اوکراین برای پیوستن به سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) بود که روسیه را مجبور به آغاز عملیات نظامی ویژه در منطقه دونباس کرد، کی‌یف اما درس عبرت نگرفته و باز هم این خواسته را تکرار می‌کند.

 

«ولودیمر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین روز پنجشنبه بار دیگر خواستار پیوستن اوکراین به ناتو شده و از این ائتلاف نظامی درخواست کرد که در صورت عدم امکان عضویت در شرایط فعلی، تضمین‌های امنیتی به کی‌یف ارائه شود.

 

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، زلنسکی که با حضور در نشست سران کشورهای عضو اتحادیه اروپا در مولداوی، به دنبال گدایی بیشتر حمایت نظامی غرب برای انجام حمله به روسیه بود، از اعضای ناتو خواهش کرد که با عضویت اوکراین در ناتو موافقت کنند.

 

وی همچنین درخواست خود مبنی بر دریافت جنگنده از کشورهای غربی برای محافظت از آسمان اوکراین پس از حملات هوایی روسیه به کی‌یف و همچنین دریافت سامانه‌های پدافند موشکی پاتریوت را تکرار کرد.

 

طبق این گزارش، رئیس جمهور اوکراین با اشاره به اینکه جنگنده‌های «اف-۱۶»  باید توسط آمریکا تامین شود، گفت: «حمایت محکم بسیاری را از کشورهای مختلف شنیده‌ام. با کمک آمریکا این ائتلاف را ایجاد خواهیم کرد».

 

به نوشته رویترز، زلنسکی مدعی شد تا زمانی که اوکراین هواپیماهای جنگنده و همچنین سامانه‌های پدافند هوایی پاتریوت نداشته باشد، روسیه به برتری هوایی خود ادامه خواهد داد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------