میشل عون: لبنان نیازمند یک دولت منسجم مردمی است



اخبار,اخبار بین الملل,میشل عون
میشل عون امروز چهارشنبه در دیدار با "ساروج کومار جاه" مدیر منطقه‌ای امور خاورمیانه و شمال آفریقا بانک جهانی گفت: دولت شامل وزیرانی خوشنام و صاحب مهارت و شایستگی و به دور از شبه فساد خواهد بود.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری رسمی لبنان، وی در این دیدار که در کاخ ریاست جمهوری "بعبدا" انجام شد، تصریح کرد: تحقیقات در خصوص مسئولان کنونی و سابق که مورد شک قرار دارند، ادامه دارد و هیچ یک از این افراد از تحقیق مستثنی نخواهند شد.

 

عون ادامه داد: مجموعه اصلاحاتی را برای تکمیل روند مبارزه با فساد ارائه کرده است که در اختیار پارلمان قرار دارد و مهم ترین مورد آن عبارتند از : لغو محرمانه بودن حساب های بانکی، لغو مصونیت مفسدان اقتصادی، بازگرداندن اموال به غارت رفته و نیز تشکیل دادگاه ویژه رسیدگی به جرایم مالی.

 

وی گفت: در تلاش برای مبارزه و ریشه کنی فسادی است که از دهها سال قبل به جا مانده است و می کوشد به هرج ومرج و به هدر رفتن اموال در ادارات و نهادهای دولتی پایان دهد و اکنون ۱۷ پرونده فساد برای انجام تحقیقات ارجاع داده شده که به زودی به جریان خواهند افتاد.

 

رئیس جمهور لبنان ضمن قدردانی از حمایت بانک جهانی از لبنان،اظهار داشت همکاری با این بانک ادامه خواهد یافت.

 

کومار جاه نیز ضمن اعلام دیدگاه بانک بین المللی در قبال تحولات کنونی لبنان تاکید کرد، کمک های این بانک به لبنان ادامه خواهد یافت.

 

روزنامه القدس العربی نیز در این باره نوشت: بانک جهانی امروز در بیانیه‌ای اعلام کرد، به شرط آنکه کابینه جدید فرصت‌های شغلی را برای همه لبنانی‌ها فراهم کند، آماده است هر گونه حمایت لازم را از آن به عمل آورد.

 

اعترضات مردمی لبنان امروز در حالی وارد سومین هفته خود شد که تظاهرات به میزان زیادی در هفته دوم فروکش کرد و سپس یکشنبه هفته گذشته در هیجدهمین روز آن بار دیگر از سرگرفته شد و با مسدود کردن برخی راههای ارتباطی همراه بود اما امروز ارتش از بازگشایی تمام راههای ارتباطی بیروت خبر داد.

 

این تظاهرات در اعتراض به مشکلات اقتصادی و معیشتی و نیز اعمال مالیات بر تماس های واتساپ روز شامگاه 25 مهر (17 اکتبر) کلید خورد و از آن تحت عناوین مختلف از جمله انتفاضه نان و یا انتفاضه واتساپ نیز یاد شد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------