ترامپ اتباع کشورهای بیشتری را از ورود به آمریکا منع می‌کند



اخبار,اخبار بین الملل,ترامپ
رئیس‌جمهور آمریکا در مصاحبه‌ای گزارش‌های منتشرشده مبنی بر احتمال افزودن شدن نام چند کشور دیگر به فهرست ممنوعیت ورود به آمریکا را تأیید کرد.

به گزارش فارس، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا روز سه‌شنبه تأیید کرد که قصد دارد اتباع کشورهای بیشتری را از ورود به آمریکا منع کند. 

 

در روزهای اخیر رسانه‌ها گزارش داده بودند که ترامپ قصد دارد فهرست موسوم به کشورهای «ممنوع السفر» به آمریکا را گسترش دهد.

 

ترامپ در مصاحبه‌ای که امروز در نشریه «وال استریت ژورنال» منتشر شده، این مسئله را تأیید کرده، اما از نام بردن از کشورهایی که احتمالا به این فهرست افزوده می‌شوند، خودداری کرده است.

 

ممنوع کردن ورود مسلمان‌ها به آمریکا یکی از شعارهای انتخاباتی ترامپ در جریان رقابت‌های سال ۲۰۱۶ بود. او در نخستین روزهای حضورش در کاخ سفید، با امضای فرمانی که به «فرمان ممنوعیت ورود مسلمان‌ها» معروف شد، اتباع چند کشور از جمله ایران را از ورود به آمریکا منع کرد.

 

نسخه تعدیل‌شده این فرمان، بعدا به تأیید دیوان عالی آمریکا هم رسید و اکنون اجرایی است. این نسخه اتباع ایران، لیبی، سوریه، سومالی و یمن را به صورت موقت و پناهجویان این کشورها را به صورت دائم از ورود به آمریکا منع کرده است.

 

تکمیلی/ ترامپ: نام کشور‌های دیگر در لیست ممنوعیت ورود به آمریکا قرار خواهد گرفت

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در مصاحبه با وال استریت ژورنال اعلام کرد خواهان افزودن نام کشور‌های دیگر در فهرست ممنوعه برای سفر به آمریکا است.

 

بر این اساس، ترامپ در حاشیه اجلاس مجمع جهانی اقتصاد در داووس درباره مسائل مختلفی صحبت کرد. وی در بخشی از صحبت هایش تایید کرد برنامه ریزی می‌کند کشور‌های بیشتری را به فهرست ممنوعیت سفری اش اضافه کند، فهرستی که انتظار می‌رود اواخر ماه میلادی جاری از سوی دولت آمریکا منتشر شود.

 

ترامپ مشخص نکرد کدام کشور‌ها به این فهرست اضافه خواهند شد. دادگاه عالی آمریکا در سال ۲۰۱۸ قدرت ترامپ را در ممنوعیت ورود شهروندان کشور‌های اکثریت مسلمان به آمریکا تایید کرده بود. پیشتر ترامپ نام پنج کشور مسلمان ایران، سوریه، لیبی، یمن و سومالی را لیست سیاه سفر به آمریکا قرار داده بود.

 

منابع خبری اعلام کردند ترامپ قصد دارد از ورود اتباع هفت کشور شامل نیجریه، سودان، تانزانیا، قرقیزستان، بلاروس، میانمار و اریتره به خاک آمریکا جلوگیری کند. 

 

رئیس جمهور آمریکا قرار است طی سفر دو روزه خود به داووس، در دیدار‌های دو جانبه با سران کشور‌های جهان شرکت کند. 

 

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------