آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

سوناک: پیروزی پوتین امنیت تمام اروپا را تهدید خواهد کرد

نخست وزیر انگلیس با حمایت از ادامه جنگ در اوکراین مدعی شد: پیروزی «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه در اوکراین امنیت تمام اروپا را تهدید…

حمایت پوتین از طرح تمدید دوره ریاست جمهوری روسیه



اخبار,اخبار بین الملل,پوتین
روزنامه گاردین روز سه‌شنبه گزارش داد ولادیمیر پوتین از طرح تغییر قانون اساسی برای تمدید دوره ریاست جمهوری در این کشور حمایت کرد؛ طرحی که می‌تواند به ادامه حضور او در مقام ریاست جمهوری بعد از سال 2014 منجر شود.

به گزارش ایرنا به نقل از گاردین، بر اساس قانون اساسی روسیه، ولادیمیر پوتین پس از پایان دومین دوره ریاست جمهوری‌اش در سال ۲۰۲۴ باید از قدرت کناره گیری کند. با این حال یک سیاستمدار روس پیشنهاد کرد قانون اساسی این کشور به گونه ای اصلاح شود که دوره ریاست جمهوری پوتین از نو آغاز شود.

 

وی افزود: در واقع این گزینه به شرطی ممکن خواهد بود که دادگاه قانون اساسی حکم کند این تغییر با اصول قانون اساسی کشور مغایرت نداشته باشد. او همچنین گفت که این مساله می‌تواند در یک همه پرسی ماه آینده به رای گذاشته  شود.

 

به گزارش گاردین، پوتین که از ابتدای قرن بیستم و یکم سکان روسیه را در دست داشته، از طرح پیشنهادی «ولانتینا ترشکوا» حمایت کرده است.

 

ترشکوا پیشنهاد کرده که یا محدودیت دوره ریاست جمهوری در روسیه حذف شود یا قانون اساسی به گونه‌ای اصلاح شود که پوتین بتواند دوباره در انتخابات ریاست جمهوری شرکت‌کند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------