ترامپ: حالم خوب است و نیازی به آزمایش کرونا نیست/ ابتلای ۳ نظامی آمریکایی به کرونا؛ قرنطینه رییس جدید دفتر کاخ سفید



اخبار,اخبار بین الملل,ترامپ
«مارک میدواس» رییس جدید دفتر کاخ سفید به دلیل احتمال تماس با فرد مبتلا به کرونا، خود را قرنطینه کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهوری آمریکا امروز -‌سه‌شنبه- گمانه‌زنی‌ها درباره این‌که آیا به ویرس «کرونا» مبتلا شده یا نه را رد کرد. وی افزود که حالش خوب است و دلیلی ندارد که بخواهد آزمایش کرونا بدهد.

 

وی گفت: «به نظرم چیز مهمی نیست. لازم باشد این کار را می‌کنم. اما الان دلیلی برایش نمی‌بینم. حالم خیلی خوب است.»

 

ترامپ افزود: «به نظر من آزمایش دادن چیز مهمی نیست. لازم باشد آزمایش می‌دهم. اما با دکتر کاخ سفید که آدم محشری است حرف زدم و او گفت که دلیلی برای این کار وجود ندارد. نشانه‌ای دال بر بیماری ندارم.»

 

رییس جدید دفتر کاخ سفید هم قرنطینه شد

سخنگوی میدواس اعلام کرد که البته نشانه هایی از کرونا در رییس جدید دفتر مشاهده نشده و آزمایش کرونای وی نیز منفی بوده است.

 

«دونالد ترامپ» رییس جمهوری آمریکا روز جمعه اعلام کرد که میدواس را به عنوان رییس دفتر کاخ سفید انتخاب کرده است. وی چهارمین فردی است که از زمان روی کار آمدن ترامپ در آمریکا، به این منصب رسیده است.

 

میدواس که در حال حاضر نماینده جمهوریخواه کنگره از ایالت کارولینای شمالی است، جانشین «میک مولوانی» شده که از زمان اخراج «جان کلی» از سوی ترامپ در دسامبر ۲۰۱۸، به طور موقت این پست را در اختیار داشته است.

 

پنج مقام دیگر آمریکایی نیز از قرنطینه خود خبر داده اند. چهار تن از این افراد همچون میدواس در معرض این ویروس قرار داشته اند.

 

در میان آنها، دست کم دو نماینده جمهوریخواه هستند که به تازگی با ترامپ نیز دیدار کرده اند.

 

مرکل: ۶۰ تا ۷۰ درصد آلمانی‌ها به کرونا مبتلا خواهند شد

تسنیم نوشت: "آنگلا مرکل"، صدر اعظم آلمان بعد از نشست امروز فراکسیون احزاب متحد مسیحی در سخنانی پیش بینی کرد که 60 تا 70 درصد شهروندان آلمانی به ویروس کرونا آلوده شوند.

 

وی تاکید کرد که برای کند شدن شیوع ویروس کرونا همچنان باید گردهمایی ها و مراسم بیشتری لغو شود.

 

مرکل تصریح کرد که آلمان مدت طولانی را درگیر مبارزه با این ویروس خواهد بود و از این رو حالا این مسئله اهمیت دارد که مرحله گسترش و سرایت این بیماری سرعت پیدا نکند.

 

"ینز اشپاهن"، وزیر بهداشت آلمان هم این مسئله را تایید کرد که اگر واکسنی برای این بیماری تولید نشود انتظار ابتلای 60 تا 70 درصد شهروندان آلمانی به این ویروس را باید داشت.  وی در عین حال اظهار داشت که هشتاد درصد مبتلایان به این ویروس تقریبا بدون علامت از آن عبور می کنند.

 

صدر اعطم آلمان همچنین از مقامات این کشور اقدامات سختگیرانه در مبارزه با ویروس کرونا را درخواست کرده است. وی تاکید کرد که همه رویدادهای غیر ضروری باید لغو شود.

 

با توجه به ناامنی ها و حدس و گمان ها درباره شیوع ویروس کرونا اتحادیه پلیس فدرال آلمان رهبری و موضع‌گیری عمومی بیشتر را از آنگلا مرکل درخواست کرده است.

 

بر اساس اطلاعات محافل دولتی، صدر اعظم آلمان همچنین تصمیم دارد روز جمعه جلسه ای را با اتحادیه ها و کارفرمایان درباره تاثیرات شیوع ویروس کرونا برگزار کند.

 

فراکسیون اتحادیه احزاب متحد مسیحی آلمان هم اعلام کرده است که دولت بودجه بیشتری را برای مبارزه با ویروس کرونا مد نظر قرار می دهد.

 

کرونا درهای سازمان ملل را به روی مردم بست

«استفان دوجاریک» روز سه شنبه اعلام کرد: برهمین اساس، بازدیدکنندگان و گردشگرها از ساعت ۸ شب سه شنبه(به وقت محلی) تا اطلاع ثانوی نمی‌توانند وارد این سازمان شوند.

 

وی همچنین تصریح کرد: تا کنون موردی از ابتلای افراد حاضر در این سازمان به ویروس کرونا مشاهده و ثبت نشده است.

 

ابتلای ۳ نظامی آمریکایی به کرونا/ سفر آسیایی وزیر دفاع آمریکا لغو شد

یک سخنگوی وزارت دفاع آمریکا روز سه‌شنبه تأیید کرد که دست‌کم 3 نفر از نظامیان این کشور در کره جنوبی، اروپا و آمریکا به ویروس کرونا (بیماری کووید-19) مبتلا شده‌اند.

 

این مقام آمریکایی همچنین اعلام کرد که احتمالاً تعداد بیشتری از نظامیان آمریکایی مستقر در پایگاه‌های داخلی و خارجی این کشور به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند، اما هنوز ابتلای آنها تشخیص داده نشده است.

 

سخنگوی وزارت دفاع آمریکا همچنین اعلام کرد که «مارک اسپر» وزیر دفاع این کشور که قرار بود هفته آینده برای گفتگو با مقامات هند و پاکستان به آسیا سفر کند، ترجیح داده است سفر خود را تا زمانی که خطر ابتلا به ویروس کرونا رفع شود، به تعویق اندازد.

 

ماکرون: فرانسه در آستانه اپیدمی کرونا است

«امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهوری فرانسه امروز سه‌شنبه در سخنانی هشدار داد که کشورش در آستانه فراگیر شدن ویروس «کرونا» قرار دارد.

 

رئیس‌جمهوری فرانسه در ادامه از مردم کشورش خواست تا آرامش خود را حفظ کنند.

 

 «کرونا» وزیر دفاع نروژ را روانه قرنطینه کرد

وزارت دفاع نروژ سه شنبه از قرنطینه شدن وزیر دفاع این کشور به دلیل احتمال ابتلا به ویروس کرونا خبر داد.

 

به نوشته وبگاه «نیوز این انگلیش» «فرانک بک ینس» وزیر دفاع نروژ این روزها مجبور به ماندن در منزل خود شده است. وزارت دفاع نروژ با تایید این خبراعلام کرده که وزیر دفاع تمامی نشست های خود را از لغو کرده است. وزارت دفاع نروژ مدعی است که این اقدام وزیر دفاع پیشگیرانه است.

 

به نوشته این وبگاه، وزیردفاع نروژ تا حاضر شدن نتایج آزمایش کرونا دور کاری می کند.هنوز جزئیاتی از زمان و مکان ابتلای احتمالی او به کرونا منتشر نشده و حضور وی در نشست آتی تعیین بودجه دولت این کشور نیز نامشخص است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------