آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

پولیتیکو: آمریکا درحال برگزاری مذاکرات مقدماتی برای برقراری ثبات در غزه پسا جنگ است

نشریه پولیتیکو به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داد که دولت بایدن مذاکرات مقدماتی را جهت بررسی گزینه‌های موجود برای برقراری ثبات در غزه پس…

10 هزار مهاجر افغان طی دو روز گذشته به کشورشان بازگشته‌اند



اخبار,اخبار بین الملل,خروج افغانی ها از ایران
وزیر مهاجرین و بازگشت‌کنندگان افغانستان گفت: طی دو روز گذشته از طریق مرز اسلام قلعه هرات 10 هزار تن وارد افغانستان شده‌اند و این روند همچنان ادامه دارد.

به گزارش فارس، «سید حسین عالمی بلخی» وزیر مهاجرین و بازگشت‌کنندگان افغانستان، گفت: در حال حاضر روند بازگشت داوطلبانه مهاجرین افغان از کشور جمهوری اسلامی ایران آغاز شده و تیم‌های بهداشتی از سوی وزارت بهداشت افغانستان در مرز اسلام قلعه مستقر بوده و افراد را مورد معاینه اولیه قرار می‌دهند.

 

وی که از مرز اسلام قلعه هرات بازدید می‌کرد، افزود: وزارت بهداشت افغانستان یک بیمارستان مجهز را برای قرنطینه کردم افراد مشکوک به این بیماری در هرات اختصاص داده که گام مهمی جلوگیری از شیوع این بیماری خواهد بود.

 

بلخی ادامه داد: روز گذشته تنها از مرز اسلام قلعه هرات 7 هزار و 700 مهاجر فاقد مدرک و دارای مدرک و 2 هزار تن دارای پاسپورت وارد افغانستان شدند که پس از بررسی دقیق از سوی تیم بهداشتی مستقر در مرز اسلام قلعه هرات تنها یک نفر که مشکوک به کرونا بود به‌وسیله آمبولانس به بیمارستان محل قرنطینه انتقال داده شد.

 

وی تاکید کرد: بر اساس گفته‌های مقامات سازمان جهانی بهداشت، تنها راه در امان ماندن از ویروس کرونا رعایت نکات بهداشتی است.

 

وزیر مهاجرین افغانستان تاکید کرد: ازدحام بازگشت کنندگان به افغانستان در آن سوی مرز در ایران به یک مشکل تبدیل شده و مسوولان ایرانی نیز این پیام را رسانده‌اند که مشکلاتی در این زمینه وجود دارد. قرار است با همکاری‌های دوطرفه در خاک ایران یک اردوگاه بزرگ ایجاد شود تا پس از نگهداری چند روزه و مراقبت‌های بهداشتی، مهاجرین افغان بدون ایجاد مشکل بتوانند به خاک افغانستان بازگردند.

 

وی تاکید کرد: در این زمینه یک مکانیسم مناسب در نظر گرفته شده است.

 

وزیر مهاجرین افغانستان خاطرنشان کرد: در حال حاضر از 3 مرز اسلام قلعه، میل 78 ولایت فراه و ولایت نیمروز روزانه نزدیک به 15 هزار مهاجر داوطلبانه به افغانستان می‌آیند و مهم‌تراز آن نیز تیم‌های مختلف در این سه نقطه مرزی آماده بررسی و مدیریت آنها هستند.

 

این در حالی است که مسئولان هرات همزمان با سیل ورود مهاجرین افغان به این ولایت، خواستار افزایش کمک‌ها و امکانات درمانی از سوی دولت شده‌اند.

 

همزمان با شیوع ویروس کرونا در ایران، روند بازگشت مهاجران افغانستانی به کشورشان افزایش یافت. تاکنون بر اساس آمار سیل عظیمی از مهاجرین افغان در ایران، به سمت مرزهای کشورشان سرازیر شده‌اند.

 

بر اساس اعلام مقامات افغانستان، طی دو روز گذشته نزدیک به 10 هزار مهاجر افغان از ایران به کشورشان بازگشته‌اند. به گفته مسوولان مرزی در اسلام قلعه هرات در روزهای آینده افزایش خواهد یافت.

 

در حال حاضر در افغانستان 7 تن مبتلا به ویروس کرونا تشخیص داده شد که تحت درمان قرار دارند.

 

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------