آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

دبیرکل ناتو : اوکراین به زودی سامانه های ضدهوایی بیشتری دریافت می‌کند

ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو روز جمعه اعلام کرد که وزرای دفاع این ائتلاف بر سر ارسال سامانه‌های ضدهوایی بیشتر به اوکراین به توافق رسیده‌اند.…

اعلام منع آمد و شد در مکه و مدینه تا اطلاع ثانوی/ پوتین تا ۱۱ اردیبهشت روسیه را تعطیل کرد



اخبار,اخبار بین الملل,قرنطینه عربستان
وزارت کشور عربستان سعودی از امروز تا اطلاع ثانوی در دو شهر مکه و مدینه منع آمد و شد اعلام کرد.

به گزارش فارس، یک منبع در وزارت کشور عربستان سعودی با اعلام منع آمد و شد در دو شهر مکه و مدینه گفت که این امر در راستای مبارزه با شیوع ویروس کرونا و اجرای توصیه‌های بهداشتی در این زمینه صورت می‌گیرد.

 

به گفته این منبع اجرای این مقررات از امروز پنج‌شنبه آغاز شده و تا اطلاع ثانوی ادامه دارد و در این مدت تنها تردد کارکنان بخش‌های حیاتی و مهم کشور، در سطح شهر بلامانع است.

 

طبق گزارش خبرگزاری عربستان (واس)، همچنین شهروندان مجاز هستند برای تهیه مایحتاج ضروری همچون لوازم بهداشتی و مواد غذایی از منزل خود خارج شده و از محدوده منطقه سکونت خود خرید کنند.

 

ارائه خدمات بانکی و پرداخت پول از طریق خودپردازها نیز بر اساس مکانیزم تدارک دیده شده توسط سازمان پول عربستان و همکاری وزارتخانه‌های کشور و بهداشت امکانپذیر است.

 

وزارت کشور عربستان سعودی همچنین از همگان خواست تنها در صورت ضرورت از منزل خود خارج شوند.

 

از سوی دیگر وزارت بهداشت عربستان امروز از ثبت ۱۶۵ مورد ابتلای جدید به ویروس کرونا و افزایش شمار مبتلایان به ۱۸۸۵ نفر خبر داد.

 

بنابر اعلام وزارت بهداشت عربستان تا کنون ۳۲۸ نفر بهبود یافته و با فوت پنج نفر دیگر شمار فوتی‌ها به ۲۱ نفر رسیده است.

 

پوتین تا ۱۱ اردیبهشت روسیه را تعطیل کرد

رئیس جمهوری روسیه در تازه ترین نطق تلویزیونی خود اعلام کرد که حالت تعطیلات و خودانزوایی اجباری در روسیه تا پایان ماه آوریل سال ۲۰۲۰ (۱۱ اریبهشت ماه) تمدید شده است.

 

به گزارش ایرنا، ولادیمیر پوتین با بیان این مطلب اظهار داشت که حفظ شغل و درآمد شهروندان روسیه حتی با وجود شیوع گسترده ویروس همه گیر کرونا در اولویت مسئولان روسیه قرار دارد.

 

وی ادامه داد: از همه می خواهم با مانند چند روز گذشته همچنان به قوانین در نظر گرفته شده و توصیه متخصصان توجه کنند و تنها در صورت تغییر شرایط، تعطیلات در نظر گرفته شده در روسیه کوتاه تر خواهد شد.

 

گفتنی است دوشنبه هفته جاری به دستور ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه، در این کشور تعطیل عمومی به مدت یک هفته اعلام شد. 

 

با این وجود شهردار مسکو با توجه به شیوع گسترده کرونا در پایتخت جمعه گذشته اعلام کرد که از شنبه هیچ یک از ساکنان مسکو پایتخت روسیه حق خارج شدن از خانه را ندارد و این طرح‌ شامل همه در تمامی رده‌های سنی می‌شود.

 

یک روز بعد از آن، میخاییل میشوستین نخست وزیر روسیه از روسای مناطق این کشور خواست خودانزوایی خانگی را برای مقابله با کرونا را در سراسر روسیه به اجرا در آورند.

 

روسیه برای افرادی که اصول قرنطینه را زیر پا می گذارند جرایم نقدی و مجازات زندان در نظر گرفته است.

 


تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

سایر خبرهای داغ

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------