آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

صابرین نیوز: حمله اسرائیل به جنوب سوریه و عراق | وزارت کشور عراق وقوع انفجار در این کشور را تکذیب کرد

کانال تلگرامی صابرین نیوز بامداد جمعه گزارش داد که استان سویدا در جنوب سوریه و منطقه ای در عراق هدف حمله اسرائیل قرار گرفته است. به گزارش…

پلیس فدرال آمریکا یک پژوهشگر چینی-آمریکایی را بازداشت کرد



اخبار,اخبار جدید,اخبار
پلیس فدرال آمریکا (اف‌بی‌آی) اعلام کرد که روز چهارشنبه یک پژوهشگر چینی-آمریکایی را به اتهام تقلب بازداشت کرده است.

به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، اف‌بی‌آی اعلام کرد که «کینگ وانگ» پزشک چینی-آمریکایی پیشتر برای مرکزی به نام «کلینیک کلیولند» کار می‌کرده و یک بورسیه تحقیقاتی به مبلغ ۳.۶ میلیون دلار از موسسه ملی سلامت آمریکا دریافت کرده است.

 

به گفته اف‌بی‌آی، وانگ هنگام دریافت این بورسیه اعلام نکرده بود که همزمان ریاست دانشکده علوم و فناوری زیستی دانشگاه علوم و فناوری هواژونگ در چین را نیز بر عهده داشته و این مساله ناقض مقررات دریافت این بورسیه به شمار می‌رود.

 

این پژوهشگر متخصص ژنتیک و بیماری‌های عروقی متولد چین است اما شهروند آمریکا نیز به شمار می‌رود و از سال ۱۹۹۷ با کلینیک کلیولند در ارتباط بوده است.

 

رییس دفتر اف‌بی‌آی در کلیولند گفت که وانگ عمدا پست‌های خارجی خود را هنگام دریافت بورسیه اعلام نکرده است.

 

دستگیری این پژوهشگر در حالی صورت می‌گیرد که مقام‌های آمریکایی مدعی هستند چین اقدامات گسترده‌ای را برای سرقت اطلاعات و اسرار تجاری شرکت‌های تحقیقاتی و صنعتی آمریکا انجام می‌دهد.

 

اف‌بی‌آی مدعی است که این پژوهشگر نیز با یک برنامه استعدادیابی طراحی شده از سوی دولت چین برای شناسایی افراد دارای دسترسی به اطلاعات با ارزش، در ارتباط بوده و در همین راستا ۳ میلیون دلار کمک تحقیقاتی از پکن برای دریافت کرده است.

 

چند ماه پیش نیز یک استاد دانشگاه هاروارد متهم به دروغگویی به پنتاگون و موسسه ملی سلامت آمریکا درباره ارتباطش با این برنامه چینی شد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------