آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

صابرین نیوز: حمله اسرائیل به جنوب سوریه و عراق | وزارت کشور عراق وقوع انفجار در این کشور را تکذیب کرد

کانال تلگرامی صابرین نیوز بامداد جمعه گزارش داد که استان سویدا در جنوب سوریه و منطقه ای در عراق هدف حمله اسرائیل قرار گرفته است. به گزارش…

ونزوئلا از اخراج نماینده اتحادیه اروپا منصرف شد/ مادورو اجازه دسترسی به ذخایر طلای ونزوئلا ندارد



اخبار,اخبار بین الملل,مادورو و گوایدو
دادگاه عالی انگلیس طلاهای ونزوئلا را به نفع رهبر مخالفان مادورو مصادره کرد.

به گزارش ایرنا، دادگاه عالی انگلیس روز پنجشنبه با صدور حکمی جنجالی درباره پرونده دادخواست بانک مرکزی ونزوئلا برای استرداد ۸۰۰ میلیون پوند از طلای متعلق به خود، خوآن گوایدو رهبر مخالفان را به عنوان رئیس‌جمهوری ونزوئلا و صاحب این اندوخته معرفی کرد.

 

«نایجل تیر» قاضی این پرونده در حکم خود آورده است؛ دولت انگلیس آقای گوایدو را بعنوان رئیس جمهوری موقت ونزوئلا به رسمیت شناخته و بدین ترتیب آقای مادورو را به عنوان رئیس جمهوری این کشور به رسمیت نمی شناسد. 

 

وی افزود؛ فارغ از مبنای این شناسایی، دولت انگلیس بدون قید و شرط آقای گوایدو را به عنوان رئیس جمهوری ونزوئلا می‌شناسد. قاضی پرونده همچنین تصریح کرد که جایی برای شناسایی دو رهبر در ونزوئلا وجود ندارد.

 

در همین حال «سروش زایوالا» وکیل بانک مرکزی ونزوئلا خواستار تجدید نظر رای دادگاه در دیوان دادگستری شده است.

 

بانک مرکزی ونزوئلا به دنبال این است که با به دست آوردن این ذخایر طلا، آن را در مسیر مبارزه با ویروس کرونا هزینه کند. یعنی با فروش این طلا دارو و تجهیزات برای مقابله با بیماری کووید ۱۹ خریداری کند.

 

ماه گذشته بانک مرکزی ونزوئلا دادخواستی را برای آزادسازی طلا به ارزش یک میلیار دلار از بانک انگلیس با توجه به شرایط اضطراری ارائه کرد.

 

بانک انگلیس دومین بانک بزرگ نگهدارنده طلا در جهان پس از فدرال رزرو آمریکا است و حدود ۲۵۰ میلیارد دلار طلا که مالکان آن کشورهای خارجی از جمله ونزوئلا است در آنجا نگهداری می‌شود.

 

تاکنون تلاش ونزوئلا برای برگرداندن این طلاها موفقیتی نداشته و این مساله به گروگانی نزد لندن برای تحت فشار قرار دادن دولت قانونی مادورو تبدیل شده است.

 

انصراف دولت ونزوئلا از اخراج نماینده اتحادیه اروپا

وزارت امور خارجه ونزوئلا اعلام کرد که مادورو از اخراج نماینده اتحادیه اروپا از این کشور صرف نظر کرده است.

 

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز خورخه آروازا، وزیر امور خارجه ونزوئلا اعلام کرد کشورش از اخراج نماینده اتحادیه اروپا منصرف شده و تصمیم گرفته است که به سفیر اتحادیه اروپا اجازه دهد تا در کاراکاس، پایتخت ونزوئلا باقی بماند و به فعالیت خود ادامه دهد.

 

چندی پیش نیکولاس مادورو، رئیس جمهوری ونزوئلا پس از آنکه اتحادیه اروپا ۱۱ مقام دیگر ونزوئلایی را به لیست تحریم‌های خود اضافه کرد، به نماینده‌ این سازمان دستور داد تا ظرف مدت سه روز این کشور را ترک کند.

 

خورخه آروازا، وزیر امور خارجه ونزوئلا در تماسی تلفنی با جوزپ بورل، مسئول امور خارجه اتحادیه اروپا اظهار کرد: «همکاری و مشارکت میان طرفین می‌تواند مسیر گفت‌وگوهای سیاسی را تسهیل کند.»

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------