آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

۲۲ کشته در حمله به اتوبوس حامل نیروهای مردمی تیپ قدس در سوریه

حمله گروه های تروریستی به اتوبوس حامل نیروهای مردمی تیپ قدس در مرکز سوریه ۲۲ کشته برجای گذاشته است. به گزارش ایرنا به نقل از منابع خبری…

ترامپ: نظامیان ما برای مقابله با ایران در عراق هستند/ الکاظمی: آمریکا به عراق برای شکست داعش و سرنگونی رژیم صدام کمک کرد



اخبار,اخبار بین الملل,دونالد ترامپ و مصطفی الکاظمی
رئیس‌جمهور آمریکا روز پنجشنبه مدعی شد هدف آمریکا از نگه داشتن نیروهایش در عراق مقابله با تحرکات احتمالی ایران است.

به گزارش فارس، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا با بیان اینکه شمار محدودی از نیروهای این کشور در عراق حضور دارند مدعی شد هدف از حضور این نیروها در این کشور خاورمیانه مقابله با ایران است.

 

ترامپ گفت: «نیروهای کمی در عراق داریم، ولی آنها برای این در آنجا حضور دارند که اگر ایران اقدامی انجام دهد، کمک کنند.»

 

رئیس‌جمهور آمریکا مدعی شد کشورش در بسیاری از پروژه‌های استخراج نفت در عراق مشارکت می‌کند.

 

او همچنین گفت که آمریکا حضور محدود نظامی خود در سوریه را حفظ کرده‌ و در آینده آن را مورد ارزیابی قرار خواهد داد.

 

مصطفی الکاظمی، نخست‌وزیر عراق در این کنفرانس خبری مدعی شد آمریکا به عراق در زمینه شکست داعش و سرنگونی صدام کمک کرده است.

 

او گفت: «ما به دنبال ایجاد رابطه‌ای قوی با آمریکا هستیم که مبتنی بر منافع مشترک بین دو کشور و چشم‌انداز آینده‌ای بهتر برای مردم عراق و ایالات متحده باشد.»

 

رئیس‌جمهور آمریکا در ادامه در پاسخ به سئوال یک خبرنگار مبنی بر اینکه آمریکا چه کمکی به عراق برای مقابله با «شبه‌نظامیان» و برقراری دموکراسی خواهد کرد، گفت: «کاری که ما انجام می‌دهیم این است که هر جا بتوانیم کمک می‌کنیم.»

 

وی در ادامه تصریح کرد: «اما عراق یک کشور مستقل است که نخست‌وزیر و مقام‌های مسئول دارد که این کشور را اداره می‌کنند. ما مدت‌های مدید در عراق حضور داشته‌ایم.»

 

ترامپ همچنین تأکید کرد: «ما در آنجا بوده‌ایم و حالا داریم از آنجا خارج می‌شویم. به زودی عراق را ترک می‌کنیم. رابطه‌مان خوب است. توافق‌های نفتی عظیمی با عراق امضا می‌کنیم.»

 

توافق عراق و آمریکا برای تشکیل تیم ویژه برای بررسی خروج نیروهای آمریکایی

تسنیم نوشت: خبرگزاری رسمی عراق اعلام کرد که دونالد ترامپ در جریان دیدار با مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق در واشنگتن اعلام کرده است که نیروهای ائتلاف طی سه سال از عراق خارج خواهند شد.

 

خبرگزاری رسمی عراق در این خصوص اعلام کرد مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق  در دیدار با دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در مورد خروج نیروهای آمریکایی از عراق به توافق رسید و دو طرف بر لزوم احترام به حاکمیت عراق تاکید کردند.

 

همچنین دو طرف در مورد تشکیل یک تیم ویژه به منظور بررسی راهکار و زمان استقرار مجدد نیروهای ائتلاف بین المللی خارج از عراق به توافق رسیدند.

 

ترامپ در این دیدار با توصیف الکاظمی به عنوان مردی که بسیار با او توافق دارد، تاکید کرد: ما به میزان زیادی از عراق بیرون رفتیم و تعداد بسیار کمی از سربازان آمریکایی در عراق حضور دارند.

 

ترامپ با تاکید بر پایبندی به خروج فوری نیروهای ائتلاف بین المللی در طول  سه سال از عراق ، تصریح کرد: واشنگتن بر حمایت از روابط عراق با کشورهای همسایه تاکید دارد و همچنین به طرح الکاظمی در ارتباط با اصلاحات اقتصادی در عراق کمک می‌کند.

 

بنابر اعلام خبرگزاری رسمی عراق، بغداد و واشنگتن همچنین پیش نویس حمایت از بخش بهداشت در عراق را امضا کردند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------