واکنش‌ها به حمله هوایی آمریکا در سوریه/ پومپئو: امیدوارم دشت و صحرا را بمباران نکرده باشند



اخبار,اخبار بین الملل,واکنش‌ها به حمله هوایی آمریکا در سوریه
«مایک پومپئو» وزیر خارجه سابق آمریکا به حمله هوایی شب گذشته ارتش آمریکا در شرق سوریه واکنش نشان داد.

به گزارش فارس، پومپئو به شبکه فاکس نیوز گفت: «عملیات هوایی ارتش آمریکا که در شرق سوریه انجام شد باید چیزی که ایالات متحده را تهدید می‌کند را هدف گرفته باشد. شما باید از نیروهایتان محافظت کنید و باید بازدارندگی ایجاد کنید. ما این کار را بارها انجام داده‌ایم.»

 

وی در ادامه با طعنه به دولت جدید آمریکا گفت: من نمی‌دانم که آنها به چه چیزی حمله کرده و چه مواضعی را هدف گرفته‌اند اما امیدوام که دشت و صحرا را بمباران نکرده باشند. امیدوارم دقیقا چیزی را زده باشند که تهدیدی برای آمریکا بوده است.

 

وزیر خارجه سابق آمریکا طبق عادت همیشگی خود گریزی هم به ایران زد و اضافه کرد، ما باید اطمینان حاصل کنیم که ایران را در هر کجا از اقدام بازداریم. ضعف و مماشات در برابر ایران، پاداشش رعب و وحشت علیه آمریکاست.

 

***

 

واکنش روسیه به حمله هوایی آمریکا به سوریه: این اقدام، تنها وخامت اوضاع را افزایش خواهد داد

«نووستی»، "کنستانتین کاساچوف" رئیس کمیته امور بین الملل شورای فدراسیون (سنای) روسیه امروز (جمعه) اعلام کرد که تجاوز نظامی آمریکا به سوریه، تنها باعث افزایش تنش در منطقه خاورمیانه و آسیب رسیدن به روند آغاز شده عادی سازی اقدام واشنگتن و ایران در چارچوب احیای توافق هسته‌ای خواهد شد.

 

این سناتور روس به خبرنگار نووستی گفت: «حوادث عجیبی در حال رخ دادن است که چهار کشور آمریکا، ایران، عراق و سوریه را درگیر می‌کند و تنها یکی از آنها، یعنی ایالات متحده آشکارا از توان نظامی و تحریم علیه سایر کشورها استفاده می‌کند.»

 

به گفته کاساچوف، این اقدامات در شرایطی رخ می‌دهد که جزییات حمله موشکی اخیر به "منطقه سبز" بغداد و افرادی که مسئولیت این اقدام را دارند، مشخص نیست.

 

***

 

ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا: حمله به سوریه با دستور بایدن بود

فرمانده سازمان «ستاد فرماندهی مرکزی ایالات متحده» موسوم به سنتکام در صفحه توئیتر خود بیانیه این ستاد درباره حمله دیشب آمریکا به سوریه را منتشر کرد و نوشت: به دستور «جوبایدن» رئیس جمهوری آمریکا، نیرو‌های ارتش این کشور شامگاه پنج‌شنبه حملات هوایی علیه زیر ساخت‌های در شرق سوریه انجام دادند.

 

«جان کربی» سخنگوی پنتاگون هم شامگاه پنج‌شنبه در بیانیه‌ای مطبوعاتی گفت: به دستور رئیس جمهور بایدن، نیرو‌های ارتش آمریکا اوایل عصر امروز حملات هوایی علیه زیرساخت‌های مورد استفاده گروه‌های شبه نظامی عراقی در شرق سوریه انجام دادند.

 

وی مدعی شد: این حملات در پاسخ به حملات اخیر علیه پرسنل آمریکا و ائتلاف در عراق و تهدید‌های مداوم این افراد انجام شده است.

 

سخنگوی پنتاگون ادامه داد که این حملات چندین تاسیسات واقع در یک نقطه کنترل مرزی را که توسط تعدادی از گروه‌های شبه نظامی استفاده می‌شد، از بین برد.

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------