آخرین اخبار بین الملل

حمله تروریستی به مسکو،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل

مقام روسی: مهاجمان حمله تروریستی مسکو تا آخر عمر در محفظه‌ای شبیه به تابوت با ابعاد ۴ در ۶ متر خواهند بود

دبیر اجرایی کمیسیون نظارت عمومی روسیه از مجازاتی بسیار سخت برای عاملان حمله تروریستی به حومه مسکو خبر داد. به گزارش مهر به نقل از تاس،…

همه نظامیان آمریکایی از پایگاه هوایی بگرام در افغانستان خارج شدند



پایگاه هوایی بگرام،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل
آمریکا اعلام کرد که امروز جمعه همه نیروهای خود را از پایگاه هوایی بگرام واقع در شمال پایتخت افغانستان خارج کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، نیروهای سازمان آتلانتیک شمالی (ناتو) نیز جزو این دسته از نیروها هستند که خروج آنها نیز از بگرام انجام شده است.

 

این در حالی است که شبکه تلویزیون سی ان ان آمریکا نیز به نقل از یک مقام وزارت دفاع این کشور اعلام کرد که قرار است این نیروها امروز برای تکمیل فرایند خروج کامل نیروهای آمریکایی از افغانستان، از این پایگاه آمریکایی خارج شوند.

 

این رسانه آمریکایی، این عزیمت را نشانه پایان حضور آمریکایی‌ها در این پایگاه نظامی در این کشور دانست و نوشت: اگرچه خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان هنوز کامل نشده است اما انتظار می‌رود خیلی زود انجام شود.

 

نزدیک به دو دهه پس از ورود اولین نیروهای آمریکایی به بگرام و کمک به کنترل این منطقه پس از حملات ۱۱ سپتامبر، حضور نظامیان آمریکایی در این میدان جنگ بدون سر و صدا پیش رفت. اکنون به نظر می رسد زمان طولانی ترین حضور آمریکا در جنگ افغانستان به پایان رسیده باشد.

 

به گفته یک مقام آمریکایی که اشاره ای به نامش نشده است، با این وجود گفت وگوها با گروه طالبان افغانستان «با پیشرفت بسیار کمی» ادامه دارد.

 

بر پایه این گزارش، عقب نشینی نظامیان آمریکایی از بگرام یک پیروزی نمادین برای طالبان به شمار می آید که نبرد بی امانی را علیه ارتش افغانستان به راه انداخته است.

 

بر اساس تصمیم «جو بایدن»‌ رییس‌جمهوری امریکا، قرار است روند خروج کامل نیروهای امریکایی و سازمان آتلانتیک شمالی (ناتو) از افغانستان تا تاریخ ۱۱ سپتامبر سال جاری میلادی تکمیل شود.

 

پایگاه هوایی بگرام زمانی یک باند فرسوده بود و ساختمان های اطراف آن حتی برق نداشت. اکنون این فرودگاه یکی از پایگاه‌های اساسی نظامیان امریکایی در افغانستان است در آن‌جا فرودگاه، فروشگاه، باشگاه‌های ورزشی و کلاس های درس برای هزاران نظامی و پیمان‌کاران وجود دارد و تبدیل به یک شهر کوچک شده است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------