طالبان گمرک اسلام قلعه در مرز ایران را تصرف کردند/ به گمرکات مرزی دوغارون و ماهیرود افغانستان مراجعه نکنید



تصرف گمرک اسلام قلعه در مرز ایران توسط طالبان،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل
منابع خبری در استان هرات در غرب افغانستان اعلام کردند، گروه طالبان لحظات پیش گمرک مرزی اسلام قلعه در مرز با جمهوری اسلامی ایران را تصرف کرد.

به گزارش ایرنا، خلیل رسولی یکی از خبرنگاران مستقر در هرات افغانستان گفت که طالبان لحظات پیش مرز اسلام قلعه و گمرک را تصرف کردند.

 

اسماعیل آزاد خبرنگار دیگر افغان در هرات اعلام کردند که پس از فرار نیروهای افغان و کارمندان گمرک مردم وارد گمرک هرات شده‌اند.

 

مقامات محلی استان هرات هنوز در این رابطه اظهار نظر نکرده‌اند.

 

گروه طالبان امروز (پنجشنبه) نیز با حمله بر برخی از شهرستانهای هرات دو شهرستان را در این استان تصرف کرده‌اند اما مقامات محلی هرات گفته‌اند که آنها بصورت تاکتیکی از این شهرستان‌ها عقب نشینی کرده‌اند.

 

سقوط دومین گمرک مرزی افغانستان با ایران به دست طالبان

یک منبع آگاه گفت: نیروهای طالبان توانستند کنترل این دو گمرک مرزی افغانستان با ایران را در دست بگیرند.

 

این منبع آگاه در گفتگو با عصرایران اظهار کرد: بعد از گمرک مرزی اسلام قلعه، گمرک مرزی ابونصر فراهی هم به دست طالبان سقوط کرد.

 

ایران و افغانستان داری ۳ گمرک مرزی هستند که هم اکنون ۲ گمرک مرزی در کنترل طالبان است. گمرک مرزی اسلام قلعه چند ساعت قبل و گمرک مرزی ابونصر فراهی هم ساعتی پیش به کنترل طالبان درآمد.

 

به گمرکات مرزی دوغارون و ماهیرود افغانستان مراجعه نکنید

لطیفی سخنگوی گمرک ایران گفت: به دلیل تحولات عصر امروز درگمرک اسلام قلعه و ابونصرفراهی افغانستان، تجار تا اطلاع ثانوی از ارسال محموله های تجاری در رویه های مختلف به مرزهای دوغارون و ماهیرود خودداری کنند.

 

وی افزود: از عصر امروز و متاثر از تحولات صورت گرفته در کشور افغانستان در اسلام قلعه ولایت هرات در نزدیک مرز مقابل دوغارون خراسان رضوی و بندر ابونصر فراهی در ولایت فراه افغانستان در مقابل مرز ماهیرود در خراسان جنوبی روند تجارت کشور با افغانستان از عصر امروز متوقف شد.

 

او در ادامه اظهار گرد: از تجار درخواست می شود تا اطلاع ثانوی از ارسال محموله های تجاری به مرزهای "دوغارون" و "ماهیرود" خودداری کنند.

 

وی در پایان گفت: مرز میلک در استان سیستان و بلوچستان شامل این محدودیت نیست و فعال است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------