آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

پولیتیکو: آمریکا درحال برگزاری مذاکرات مقدماتی برای برقراری ثبات در غزه پسا جنگ است

نشریه پولیتیکو به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داد که دولت بایدن مذاکرات مقدماتی را جهت بررسی گزینه‌های موجود برای برقراری ثبات در غزه پس…

اشرف غنی: در امارات هستم و رفتنم به‌خاطر جلوگیری از خونریزی بود/ به افغانستان بر می‌گردم



اشرف غنی،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل
رئیس‌جمهور سابق افغانستان در پیامی ویدئویی و در اولین سخنرانی خود پس از ترک افغانستان دلایل ترک این کشور را بیان کرد.

به گزارش فارس، «اشرف غنی» رئیس‌جمهور سابق افغانستان که در امارات عربی متحده حضور دارد، شامگاه امروز (چهارشنبه)، در نطقی دلایل ترک افغانستان را بیان کرد.

 

بر اساس گزارش شبکه «الجزیره»، رئیس‌‌جمهور سابق افغانستان گفت: «ما هم‌اکنون در امارات حضور دارم و جزئیات مربوط به آنچه در روز سقوط کابل رخ داد، ارائه خواهم کرد».

 

اشرف غنی ادامه داد: «زمانی که گارد به من خبر داد چیزی شبیه به کودتا پس از ورود طالبان به افغانستان در جریان است، من در ارگ بودم. من مجبور به ترک کابل شدم و برخی به دنبال من بودند».

 

غنی اضافه کرد: «من مجبور به ترک کابل شدم و تصمیم گرفتم سبب ریخته شدن خون در افغانستان نشوم. من نه افغانستان را فروخته‌ام و نه فرار کرده‌ام».

 

رئیس‌جمهور سابق افغانستان در ادامه اظهار داشت: «تنها چند کتاب داشتم که آن‌ها را با خود بردم. من افغانستان را ترک کردم همانطور که ملا عمر بیست سال پیش آن را ترک کرد. من تنها عمامه و کفش‌هایم را با خود بردم».

 

وی همچین بیان کرد: «ملت افغانستان خواهان صلح هستند و من به تلاش‌های "کرزی" و "عبدالله عبدالله" رئیس شورای عالی مصالحه احترام می‌گذارم. من در امارات هستم و در آینده نزدیک به کشورم باز خواهم گشت».

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------