آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

دبیرکل ناتو : اوکراین به زودی سامانه های ضدهوایی بیشتری دریافت می‌کند

ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو روز جمعه اعلام کرد که وزرای دفاع این ائتلاف بر سر ارسال سامانه‌های ضدهوایی بیشتر به اوکراین به توافق رسیده‌اند.…

آمریکا پیشرفته‌ترین سامانه دفاع موشکی خود را از عربستان خارج کرد



خروج پیشرفته‌ترین سامانه دفاع موشکی آمریکا از عربستان،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل

به گزارش یورونیوز، خبرگزاری آسوشیتدپرس با بررسی عکس‌های ماهوارهای گزارش کرد که ایالات متحده آمریکا پیشرفته‌ترین سامانه دفاع موشکی و همینطور موشک‌اندازهای پاتریوت را در هفته‌های اخیر از خاک عربستان سعودی خارج کرده است. این گزارش در حالی منتشر می‌شود که پادشاهی سعودی همچنان در معرض حملات موشکی پهپادی حوثی‌های یمن قرار دارد.

 

رهبران پادشاهی‌ها و شیخ‌نشین‌های نفت‌خیز جنوب خلیج فارس با توجه به تجربه خروج سرآسیمه ایالات متحده از افغانستان، با نگرانی رویکرد توجه به شرق آمریکا را نظاره می‌کنند.

 

هزاران نیروی نظامی آمریکایی همچنان و برای نگاه داشتن توازن قوای عربستان با ایران در سراسر این کشور حضور دارند. معلوم نیست با توجه به روند مبهم مذاکرات وین و پیشرفت برنامه هسته‌ای تهران، استراتژی آمریکا در منطقه چه خواهد بود.

 

کریستین اولریشسن، پژوهشگر موسسه جیمز.ای. بیکر، از دانشگاه رایس می‌گوید: «تصمیم‌گیرندگان [سلطنت‌های عرب] به روشنی این احساس را دارند که ایالات متحده مثل قدیم تعهدی به منطقه ندارد. سعودی‌ها اوباما، ترامپ و حالا بایدن را می‌بینند که تصمیم‌هایی گرفته‌اند که از دید ‌آن‌ها نوعی حس به حال خود رها شدن مداوم است.»

 

تصاویر ماهواره‌ای نشانگر آن است که سامانه‌های دفاع موشکی پاتریوت و پایانه دفاع هوایی ارتفاع بالا که از سال ۲۰۱۹ در پایگاه هوایی سلطان در ۱۱۵ کیلومتری ریاض نصب شده بودند، از این منطقه خارج شده‌اند.

 

 
آسوشیتدپرس با تحلیل تصاویر ماهواره‌ای، گزارش کرده آمریکا سامانه‌های دفاع موشکی «پاتریوت» و «تاد» را از پایگاه هوایی «شاهزاده سلطان» عربستان خارج کرده است.
 
 

برنامه انتقال این سامانه‌ها از ماه‌ها پیش و زمانی که مقام‌های آمریکایی از رویارویی با تهدید قدرت‌های بزرگ، یعنی چین و روسیه سخن گفتند، آغاز شده است. با این همه، ادامه و تکمیل این روند تنها چند روز پس از حمله موشکی-پهپادی حوثی‌ها به فرودگاه سلطنتی ابها، نگرانی متحدان سنتی واشنگتن در منطقه را دوچندان می‌کند.

 

با این همه جان کربی، سخنگوی پنتاگون در پاسخ به پرسشی درباره خروج سامانه‌های دفاع موشکی گفت: «ایالات متحده عمیقا و جدا به همپیمانان خود در خاورمیانه، وفادار است.»

 

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

سایر خبرهای داغ

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------