جنجال در چین؛ سلطان مشروب به حبس ابد محکوم شد!



سلطان مشروب در چین،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل
دادگاهی در چین رئیس سابق یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های تولید و فروش مشروب در دنیا که باعث رشد ارزش نوشیدنی الکلی مورد علاقه مائو تسه تونگ، رهبر فقید این کشور شد تا از ارزش کوکاکولا فراتر رود را به حبس ابد محکوم کرد.

به گزارش فرارو به نقل از یورونیوز، حکم «یوان رنگو»، رئیس سابق شرکت «گوئیژو ماوتای» نشانه آشکار سرکوب بی امان شی جین پینگ، رئیس جمهور چین علیه فساد تلقی می‌شود.

 

این حکم همچنین خطراتی را پیش روی نخبگان تجاری چینی قرار می‌دهد، زیرا از شی جین پینگ به عنوان رهبر بازسازی چشم انداز تجارت این کشور نام برده می‌شود.

 

یوان رنگو در سال ۲۰۱۸ پس از نزدیک به دو دهه مدیریت شرکت «گوئیژو ماوتای» را ترک کرد. او سال بعد بازداشت و روز پنجشنبه ۲۳ سپتامبر ۲۰۲۱ توسط دادگاهی در استان محل تاسیس این شرکت در گوئیژو در جنوب غربی چین به اتهام ارتشاء محکوم شد.

 

شرکت «گوئیژو ماوتای» برای تولید و فروش نوعی نوشیدنی با درصد الکل بالا به نام baijiu شناخته می‌شود که بسیار گران قیمت است.

 

به گزارش رسانه‌های دولتی چین، یوان ۶۴ ساله، سال‌ها از موقعیت خود سوء استفاده کرده و از طریق معاملات غیرقانونی بیش از ۱۱۱۲ میلیون روبل (۱۷.۵ میلیون دلار) رشوه گرفته است. دادگاه اعلام کرد که رشوه‌هایی که یوان گرفته است به دولت واگذار می‌شود.

 

این حکم آخرین تحول در حماسه‌ای چندین ساله است که شرکت ثبت شده در بورس هنگ کنگ را درگیر جنگ گسترده شی جین پینگ علیه فساد کرده است.

 

حکم یوان در حالی اعلام شده است که مجموعه‌ای از ثروتمندترین و برجسته‌ترین رهبران تجاری چین، از جمله جک ما، بنیانگذار علی بابا در سال گذشته تحت فشار شدید قرار گرفته اند.

 

در ژانویه، لای شیائومین، رئیس سابق یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های مدیریت دارایی چین به اتهام فساد به اعدام محکوم شد. این مجازات هفته‌ها بعد اجرا شد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------