برخورد شی ناشناس به زیردریایی اتمی آمریکا در دریای چین جنوبی



برخورد شی ناشناس به زیردریایی اتمی آمریکا در دریای چین جنوبی،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل
ناوگان اقیانوس آرام ارتش آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد که یکی از زیردریایی‌های اتمی این کشور هنگام حرکت در آب‌های بین‌المللی در منطقه اقیانوس هند-آرام، به یک شیء نامعلوم برخورد کرد.

به گزارش فارس، رسانه‌های غربی شامگاه پنجشنبه از برخورد یک فروند زیردریایی نظامی آمریکا با شئ نامعلومی در دریای جنوبی چین خبر دادند.

 

ناوگان اقیانوس آرام ارتش آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد که یکی از زیردریایی‌های سریع و اتمی این کشور هنگام حرکت در آب‌های بین‌المللی در منطقه اقیانوس هند-آرام، به یک شیء نامعلوم برخورد کرد.

 

به نوشته وبگاه «دیلی میل» ارتش آمرکیا با بیان اینکه این حادثه منجر به زخمی شدن ۱۱ ملوان شد، توضیح داد زیردریایی «یو.اس.اس کنتیکت» در وضعیت پایداری باقی ماند و مولد اتمی آن آسیب ندیده است.

 

در این بیانیه مکان رخ دادن این حادثه اعلام نشده اما مؤسسه دریایی آمریکا می‌گوید این اتفاق در دریای چین جنوبی واقع شده است.

 

یک مقام نظامی آمریکایی به وبگاه این مؤسسه گفت که ۱۱ نفر در این حادثه مجروح شدند و زیردیایی اکنون به سمت گوآم حرکت می‌کند که انتظار می‌رود روز شنبه به آنجا برسد.

 

بر اساس این گزارش، میزان آسیب وارده به دیگر بخش‌های زیردریایی در حال ارزیابی است و نیروی دریایی آمریکا درخصوص این حادثه از کشوری درخواست کمک نکرده است

 

به نوشته دیلی میل، این حادثه در حالی رخ می‌دهد که واشنگتن از فعالیت‌های نظامی چین در نزدیکی جزیره تایوان ابراز نگرانی کرده است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------