آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

پولیتیکو: آمریکا درحال برگزاری مذاکرات مقدماتی برای برقراری ثبات در غزه پسا جنگ است

نشریه پولیتیکو به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داد که دولت بایدن مذاکرات مقدماتی را جهت بررسی گزینه‌های موجود برای برقراری ثبات در غزه پس…

پوتین روسیه را یک هفته به دلیل شیوع کرونا تعطیل کرد/ هشدار انگلیس درباره احتمال ابتلای ۱۰۰ هزار نفر در روز به کرونا



پوتین،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل
ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه با توجه به افزایش همه گیری کرونا در روسیه و رشد تصاعدی قربانیان این بیماری که از مرز یکهزار نفر در روز فراتر رفته است دستور تعطیلی یک هفته در این کشور را صادر کرد.

به گزارش ایرنا، حکم رییس جمهوری روسیه مبنی بر یک هفته روزهای غیرکاری در روسیه روز چهارشنبه در پایگاه اینترنتی کاخ کرملین منتشر شد و بر اساس آن از روز ۳۰ ماه اکتبر تا روز هفتم ماه نوامبر (۸ تا ۱۶ آبان ماه) روزهای غیرکاری اعلام می شود.

 

در این روزها مراکز اقتصادی و دولتی روسیه به استثنای مراکز حیاتی و امدادرسانی و سازمان های امنیتی و دفاعی، تعطیل و کارکنان این مراکز با حفظ حقوق و دستمزد در خانه خواهند ماند.

 

پوتین این دستور را پس از گزارش تاتیانا گولیکووا رییس ستاد مقابله با کرونا در روسیه صادر کرد که وضعیت همه گیری کرونا در این کشور را بسیار پیچیده خوانده و خواستار اتخاذ تدابیر جدید برای مقابله با این بیماری شده بود. 

 

رییس جمهوری روسیه از مردم این کشور خواست تا واکسن کرونا به خود بزنند. 

 

 آمار مرگ بر اثر کرونا در روسیه از دو هفته پیش سیر تصاعدی دارد و برای اولین بار در روز ۲۴ مهر ماه از مرز یکهزار نفر در روز فراتر رفت و این موضوع باعث نگرانی مقامات و مسئولین این کشور شده است.

 

ستاد مقابله با کرونا در روسیه روز چهارشنبه اعلام کرد: در شبانه روز اخیر یکهزار و ۲۸ نفر بر اثر بیماری کرونا در روسیه جان سپردند.  

 

در شبانه روز اخیر در روسیه ۳۳ هزار و ۱۰۳ نفر به بیماری کرونا مبتلا شده یا تست کرونای آنها مثبت تشخیص داده شد.

 

مسکو، سن پترزبورگ و استان مسکو مکان های اول تا سوم مرگ کرونا در روسیه را داشتند.

 

وضعیت همه گیری کرونا در روسیه در هفته های اخیر دشوار شده است و مقام های این کشور در این مورد هشدار داده و بر ضرورت آمادگی برای مقابله با وضعیت دشوارتر در این زمینه تاکید کرده اند.  

 

دنیس پروتسنکو رییس بیمارستان کومونارکا ویژه بیماران کرونایی در مسکو، به تازگی وضع همه گیری کرونا در روسیه را در آستانه بحران اعلام کرد.

 

 پروتسنکو  درکانال خود در شبکه تلگرام نوشت: سویه دلتا در روسیه برتری یافته است و شیوه معالجه و شیوه نامه های بهداشتی کرونا در مورد این سویه ویروس کرونا چندان موثر نیست.   

 

رئیس بیمارستان کومونارکای مسکو تصریح کرد: بسیاری از بیماران کرونایی که به مراکز پزشکی مراجعه و بستری می شوند، حال وخیم دارند.   

 

 براساس سایت رسمی واکسیناسیون کرونا در روسیه امروز در آخرین اطلاعات رسمی اعلام کرد که تا کنون ۵۱ میلیون و ۱۸ هزار نفر در روسیه که ۴۵ درصد جمعیت این کشور را تشکیل می دهد، یک جزء واکسن کرونا را به خود تزریق کرده اند.

 

بر اساس اطلاعات این سایت اینترنتی، ۴۷ میلیون و ۵۵۸ هزار نفر دو جزء واکسن کرونا را زده اند.

 

***

 

انگلیس درباره احتمال ابتلای ۱۰۰ هزار نفر در روز به کرونا هشدار داد

وزیر بهداشت انگلیس روز چهارشنبه به شیوع پرشتاب آمار مبتلایان به کرونا در این کشور اشاره کرد و هشدار داد که همه‌گیری این ویروس در کشور به پایان نرسیده و ممکن است که شمار مبتلایان به ۱۰۰ هزار نفر در روز برسد.

 

ساجد جاویددر نشست خبری روزانه دولت افزود: دولت پیش‌بینی کرده بود که آمار مبتلایان به کرونا در فصل زمستان افزایش یابد و «آثار آن به تدریج در حال ظاهر شدن است.»

 

وی ادامه داد که ویروس کرونا «تا مدت‌ها در کنار ما خواهد بود و یک تهدید به شمار می‌رود». او با این حال گفت که دولت در این مقطع برنامه‌ای برای اجرای طرح دوم مقابله با کرونا که بر اعمال مجدد محدودیت‌های کرونایی نظارت دارد، ندارد.

 

وزیر بهداشت انگلیس عنوان کرد که دولت در ماه‌های اخیر سرگرم رقابت بین واکسیناسیون و شیوع کرونا بوده است.  وی از پیشرفت کار در این زمینه ابراز رضایت اما تصریح کرد که فاصله این دو به سرعت در حال کاهش است. جاوید گفت که دولت تلاش خود را برای تکمیل روند واکسیناسیون و تزریق دُز سوم به افراد آسیب‌پذیر دو برابر خواهد کرد. این درحالیست که واکسیناسیون نوجوانان ۱۲ تا ۱۵ سال نیز از ابتدای سال تحصیلی امسال آغاز شده است.

 

جاوید از شیوع پرشتاب سویه جدیدتر دلتا در انگلیس موسوم به AY4.2 خبر داد و افزود: هنوز مدرکی درباره عفونی‌تر بودن سویه جدید وجود ندارد اما ما دائم با سویه‌های جدید مواجه هستیم و ممکن است که سویه بعدی تهدید بیشتری باشد.

 

وی بر همین اساس از افرادی که هنوز واکسن نزده‌اند خواست تا نه تنها برای محافظت از جان خود و دیگران که برای حفظ آزادی‌های اجتماعی پیشقدم شوند. دولت انگلیس از اواخر تیرماه گذشته، عمده محدودیت‌های کرونایی در این کشور را رفع کرده است. آمار مبتلایان به کرونا در این کشور به سرعت در حال افزایش است و ظرف ۲۴ ساعت گذشته بالغ بر ۴۳ هزار نفر به این ویروس مبتلا شده‌اند.

 

کنفدراسیون خدمات بهداشتی انگلیس امروز با ابراز نگرانی از اوضاع کرونا و روند فزاینده مراجعین به بیمارستان‌ها، خواستار احیای محدودیت‌های کرونایی شد.

 

متیو تیلور رئیس این نهاد انگلیسی هشدار داد که سازمان ملی خدمات بهداشت لبه مرز قرار دارد و اوضاع به سرعت رو به وخامت است. او روز چهارشنبه در گفت‌وگو با  شبکه رادیویی بی‌بی‌سی چهار گفت یا محدودیت‌های کرونایی باز می‌گردد یا کشور در فصل زمستان دچار بحران می‌شود.

 

این مقام انگلیسی پیشنهاد کرد که دولت طرح دوم مقابله با کرونا را به اجرا بگذارد.

 

دولت در چارچوب طرح دوم مقابله با کرونا، پیش‌بینی کرده که اگر اوضاع کرونا از کنترل خارج شود، استفاده از ماسک صورت، دورکاری و ارائه گواهی واکسن برای ورود به مکان‌های عمومی را اجباری کند. اما دولت تاکید دارد که هنوز زمان اجرای طرح دوم فرا نرسیده است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------