آخرین اخبار بین الملل

بایدن و اوباما،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل

کمپین بایدن با حضور اوباما و کلینتون رکورد جمع آوری بیشترین کمک مالی انتخاباتی آمریکا را شکست

کمپین بایدن با حضور اوباما و کلینتون رکورد جمع آوری بیشترین کمک مالی انتخاباتی آمریکا را شکست. به گزارش انتخاب به نقل از یورونیوز، کمپین…

نیروی دریایی آمریکا یک سلاح لیزری را در خاورمیانه آزمایش کرد



سلاح لیزری آمریکا،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل
نیروی دریایی ایالات متحده روز چهارشنبه اعلام کرد که یک سلاح لیزری را آزمایش و به کمک آن یک شناور هدف را در خاورمیانه منهدم کرده است. آمریکا به کمک این سیستم می‌تواند به مقابله با قایق‌های مملو از بمبی بپردازد که از سوی حوثی ها در دریای سرخ مستقر شده‌اند.

به گزارش انتخاب به نقل از یورونیوز، آزمایش روز سه‌شنبه از عرشه ناو «یو اس اس پورتلند» انجام و به سمت هدفی در خلیج عدن شلیک شد و در نهایت نیز ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا مستقر در خاورمیانه، در بیانیه‌ای این آزمایش را «موفقیت آمیز» توصیف کرد.

 

پیش از این نیز «یو اس اس پورتلند» پورتلند از سلاح لیزری برای سرنگونی یک پهپاد در حال پرواز در می ۲۰۲۰ میلادی استفاده کرده بود.

 

خلیج عدن در امتداد سواحل جنوبی کشور جنگ‌زده یمن قرار دارد. یمن از سال ۲۰۱۴ میلادی درگیری جنگی است که یکطرف آن شبه‌نظامیان حوثی تحت حمایت ایران قرار دارند و طرف دیگر ائتلاف اعراب به رهبری عربستان سعودی.

 

این جنگ تا کنون علاوه بر به جا گذاشتن حدود ۱۱۰ هزار قربانی، امنیت آبراه‌های اطراف مانند دریای سرخ و تنگه باب‌المندب را نیز به خطر انداخته است. این آبراه‌ها به کانال سوئز و دریای مدیترانه منتهی می‌شوند و برای کشتی‌رانی بین‌المللی و تامین انرژی جهانی بسیار حیاتی هستند.

 

شبه‌نظامیان حوثی‌ قایق‌هایی بدون سرنشین و مملو از مواد منفجره را در این آب‌ها مستقر کرده‌اند که می‌توان آن‌ها را از راه دور هدایت کرد و پس از فرستادن به سمت هدف منفجر کرد. 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------