نیکی هیلی: اگر بایدن آمریکا را دوست داشت، استعفا می داد



نیکی هیلی،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل
نیکی هیلی نماینده سابق آمریکا در سازمان ملل مدعی شد اگر بایدن و هریس کشور را «دوست داشتند» استعفا می‌دادند.

به گزارش مهر به نقل از اسپوتنیک، «نیکی هیلی»، سفیر پیشین آمریکا در سازمان ملل متحد که در زمان دونالد ترامپ مشغول بکار بود و از طرفداران سرسخت اوست، از منتقدان دائمی دولت بایدن است و به «جو بایدن»، رئیس جمهور و «کامالا هریس»، معاون رئیس جمهور آمریکا پیشنهاد کرده است که به دلیل سو مدیریت در سیاست خارجی این کشور از سمت خود استعفا دهند.

 

هیلی در گفتگویی هنگام صحبت درباره وضعیت فعلی سیاست خارجی آمریکا در قبال روسیه اعلام کرد که «اگر بایدن و هریس کشور ما را دوست داشتند از سمت خود کناره‌گیری می‌کرد.»

 

هیلی در این ارتباط گفت: «راستش را بخواهید، برای صلاح کشورمان، اگر بایدن کشورمان را دوست داشت، کناره گیری می‌کرد و کاملارا هم با خود می‌برد. زیرا وضعیت سیاست خارجی در این مرحله بسیار خطرناک است، چون ما دنیای امنی نداریم.»

 

هیلی درباره شکست‌های سیاست خارجی بایدن تأکید کرد: «به وضعیت نگاه کنید. ما در وضعیت خطرناکی هستیم. او افغانستان را ویران کرد. او ما را در موقعیتی با روسیه قرار داده است. او هیچ برنامه‌ای برای تایوان ندارد و ورزشکاران ما را برای المپیک به پکن می‌فرستد و چیزی در مورد اینکه چگونه می‌خواهد از آنها محافظت کند وقتی آنها آنجا هستند نگفته است. آنها به معنای واقعی کلمه تهدید شده اند و گفته اند که اگر چیزی علیه دولت بگویند مجازات خواهند شد. حفاظت از آمریکایی‌ها کجاست؟ بایدن در هر سطحی شکست خورد.»

 

هیلی گفت: «گوش دادن به کنفرانس مطبوعاتی بایدن کاملاً دردناک است، زیرا به معنای واقعی کلمه شما هرگز کارت‌های خود را نشان نمی‌دهید، مخصوصاً زمانی که کارت ندارید. و این به معنای واقعی کلمه همان کاری است که او انجام داد.»

 

او همچنین از مسائل داخلی به عنوان توجیهی برای استعفای بایدن یاد کرد و گفت: «به این واقعیت نگاه می‌کنید که جنایت در خیابان‌های ما رخ می‌دهد. شما به این واقعیت نگاه می‌کنید که ما یک نسل کامل کووید داریم که اگر در این مقطع از دبیرستان فارغ‌التحصیل شوند، خوش شانس خواهیم بود، شما مرزی دارید که تنها در ماه گذشته به دویست هزار مهاجر غیرقانونی اجازه عبور داده است.»

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------