وزیر دفاع آمریکا: درگیری درباره اوکراین قابل اجتناب است؛ هنوز زمان برای دیپلماسی وجود دارد



وزیر دفاع آمریکا،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل
لوید آستین وزیر دفاع آمریکا (پنتاگون) همزمان با افزایش تنش ها میان آمریکا و اروپا با روسیه بر سر اوکراین اظهار داشت که درگیری قابل اجتناب است و هنوز زمان و فضا برای دیپلماسی وجود دارد.

به گزارش ایرنا، وزیر دفاع آمریکا روز جمعه به وقت محلی در نشستی خبری در محل این وزارتخانه در جمع خبرنگاران با تکرار اظهارات مقامات آمریکایی افزود که هزاران نیروهای نظامی روسیه در نزدیکی مرزهای اوکراین و در بلاروس مستقر هستند و توسط نیروی دریایی مسکو در دریای آتلانتیک شمالی و مدیترانه حمایت می شوند.

 

 روسیه بارها ادعاها در مورد حمله به اوکراین را رد کرده و اعلام کرده که قصد حمله به هیچ کشوری را ندارد. مسکو  همچنین هشدار داده است که اقدامات ناتو در نزدیکی مرزهایش تهدیدی برای امنیت ملی است و این حق را برای خود محفوظ می‌دارد که نیروها را به دلخواه در قلمرو مستقل خود جابجا کند.

 

رئیس پنتاگون به رغم هفته ها فضاسازی رسانه ها و مقامات آمریکایی اذعان کرد ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه هنوز تصمیم نهایی را برای استفاده از این نیروها علیه اوکراین نگرفته است.

 

وزیر دفاع آمریکا در عین حال مدعی شد اما اکنون پوتین این توانایی را بدست آورده است. او گزینه های زیادی مانند تسخیر شهرها و مناطق گسترده یا اقدامات قهر آمیز و تحریک آمیز سیاسی مانند به رسمیت شناختن مناطق جدا شده از اوکراین را در اختیار دارد.

 

این مقام ارشد دولت بایدن، رسانه های روسی را متهم کرد در حال انتشار مطالب گسترده در مورد اقدامات ادعایی در شرق اوکراین هستند.

 

لوید آستین ادعا کرد اینها روش بازی روسیه است و نمی تواند ما را گمراه کند. ما همچنان بر انتشار گزارش های غلط از سوی روسیه از جمله بهانه سازی برای تهاجم بیشتر یا حمله به دنباس متمرکز هستیم.

 

 وزیر دفاع آمریکا مدعی شد هرگونه حمله روسیه به اوکراین نه تنها باعث ایجاد درگیری می شود بلکه اصول پایه ای حاکمیت ملی، تمامیت ارضی و  تصمیم گیری برای خود را نقض می کند.

 

 رئیس پنتاگون گفت: ما با اوکراین و متحدان اروپایی برای مقابله با این اقدامات روسیه و تهدید صلح و امنیت از سوی این کشور متحد هستیم. درگیری قابل اجتناب است و هنوز زمان و فضا برای دیپلماسی هنوز وجود دارد.

 

 آستین ادعا کرد آمریکا در هماهنگی با متحدان و شرکا یک مسیر به روسیه برای دور شدن از بحران و به سمت امنیت بیشتر نشان داده است. وزارت دفاع آمریکا به حمایت خود از تلاش های دیپلماتیک ادامه می دهد.

 

وزیر دفاع آمریکا اظهار داشت آمریکا متعهد به کمک به اوکراین برای دفاع از خود از طریق کمک های دفاعی بوده و از سال ۲۰۱۴ آمریکا بیش از ۲.۷ میلیارد دلار کمک امنیتی به اوکراین ارائه کرده است.

 

رئیس پنتاگون اذعان کرد آمریکا در سال گذشته بیش از هر سال دیگری به اوکراین کمک امنیتی کرده است و ارزش کمک های سال گذشته به ۶۵۰ میلیون دلار می رسند.

 

به گفته وی، در ماه دسامبر جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا با ۲۰۰ میلیون دلار کمک دیگر به اوکراین موافقت کرد که این کمک ها شامل موشک های ضد تانک جاولین و سایر سلاح های ضد زرهی، نارنجک انداز و حجم زیادی از مهمات توپخانه و سلاح های کوچک می شوند.

 

 ***

 

ژنرال آمریکایی: نیروی نظامی در اوکراین مستقر نکرده‌ایم و قصد چنین کاری نداریم

رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح آمریکا مدعی شد کشورش تاکنون نیروی نظامی در اوکراین مستقر نکرده است و در حال حاضر قصد ندارد چنین کاری انجام دهد.

 

به گزارش تسنیم، ژنرال مارک میلی رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح آمریکا روز جمعه در نشست خبری مشترک با لوید آستین وزیر دفاع این کشور اعلام کرد تاکنون هیچ نیروی نظامی آمریکایی در اوکراین مستقر نشده است.

 

مارک میلی در این خصوص به خبرنگاران گفت: «ما هیچ‌کس را [در اوکراین] مستقر نکرده‌ایم و هیچ‌کس را نیز برای این منظور جابجا نکرده‌ایم. ما فقط در حال افزایش سطح آمادگی نیروهایمان هستیم. تا جایی که من اطلاع دارم، ما به هیچ وجه قصد استقرار نیروهای رزمی [در اوکراین] برای حمله به روسیه نداریم و فکر می‌کنم که ناتو نیز اصلاً چنین قصدی ندارد.»

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------