اردوغان: برای عملیات نظامی جدید در شمال سوریه مصمم هستیم



اردوغان،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل
رئیس جمهور ترکیه شامگاه دوشنبه در سخنرانی گفت که این کشور برای انجام عملیات نظامی جدید در شمال سوریه مصمم است.

به گزارش فارس، «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه شامگاه دوشنبه گفت که این کشور مصمم است که عملیات نظامی جدیدی را در شمال سوریه انجام دهد.

 

رئیس جمهور ترکیه اضافه کرد که عملیات جدید در شمال سوریه به محض پایان یافتن آمادگی‌ها در خصوص کمربند امنیتی در مرزها با سوریه آغاز خواهد شد. 

 

وی در ادامه سخنانش به نشست روز سه‌شنبه سران عضو ناتو اشاره کرد و گفت که فردا به مادرید خواهیم رفت تا از حقوق خود و مبارزه با سازمان‌های تروریستی حمایت کنیم.

 

«فیصل المقداد» وزیر خارجه سوریه چندی پیش در خصوص اقدامات و تهدیدهای اخیر «رجب طیب اردوغان» گفته بود: «اردوغان می‌خواهد برای باندهای تروریستی که تحت رژیم او رشد کرده‌اند "منطقه امنی" ایجاد کند. تمام دنیا مسئول فاجعه جدیدی است که رژیم اردوغان در حال برنامه‌ریزی برای آن است، زیرا سکوت در برابر آن فاجعه جدیدی را به همراه خواهد داشت».

 

رئیس‌جمهور ترکیه با تکرار هدف مقابله با تروریست‌ها در مرز با سوریه، اواخر ماه می گذشته اعلام کرد که آنکارا قصد دارد روند ایجاد یک منطقه امن (کمربندامنیتی) به عمق ۳۰ کیلومتر را در طول مرزهای خود با سوریه، در اسرع وقت تکمیل کند.

 

همزمان با این تهدیدها و تلاش ترکیه برای ایجاد منطقه ادعایی موسوم به «منطقه امن»، ارتش سوریه نیز حضور خود را در شمال خاک خود افزایش داد.

 

ارتش سوریه به تازگی حدود دو هزار سرباز به منطقه منبج در استان حلب اعزام کرد؛ منطقه‌ای که در طرف مقابل آن، مزدوران وابسته به ترکیه و نظامیان این کشور حضور دارند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------