آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

پولیتیکو: آمریکا درحال برگزاری مذاکرات مقدماتی برای برقراری ثبات در غزه پسا جنگ است

نشریه پولیتیکو به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داد که دولت بایدن مذاکرات مقدماتی را جهت بررسی گزینه‌های موجود برای برقراری ثبات در غزه پس…

مدودف: طبق شرایط خودمان با اوکراین صلح می‌کنیم نه شروط غرب/الحاق کریمه "درست ترین" کار بود



اخبار،اخبار جدید،اخبار روز
معاون رئیس شورای امنیت ملی روسیه تاکید کرد، تصمیم الحاق شبه‌جزیره کریمه به مسکو درست‌ترین کار بود چرا که اجازه داد روسیه قوی‌تر شود و به مردم کریمه نیز کمک کرد.

 به گزارش ایسنا، دیمیتری مدودف، معاون رئیس شورای امنیت روسیه در مصاحبه‌ای با شبکه تاس گفت: ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه تنها تصمیم ممکن برای کمک به الحاق شبه‌جزیره کریمه به مسکو را اتخاذ کرد. باید یادآوری کنم که این اقدام که اکثریت قاطع ساکنین کریمه نیز از آن حمایت می‌کردند، طبق قوانین بین‌المللی اتخاذ شد. ما کار درست را انجام دادیم، به مردم کریمه کمک کردیم و به طور همزمان نیز کشور خودمان را تقویت کردیم.

 

وی در پاسخ به سوالی در رابطه با مقایسه الحاق شبه‌جزیره کریمه در سال ۲۰۱۴ میلادی به روسیه با تحولات سال ۲۰۰۸ میلادی در اوستیای جنوبی، گفت: مداخله در درگیری‌های سال ۲۰۰۸ میلادی تنها گزینه ممکن برای مسکو بود چرا که این مداخله برای دفاع از اتباع روس ساکن اوستیای جنوبی و آبخازیا لازم بود.

 

مدودف تصریح کرد: با حفاظت از آنها در برابر اقدامات تهاجمی میخائیل ساکاشویلی، رئیس جمهور وقت گرجستان، ما به صلح رسیدیم که هدف اصلی بود. بنابراین معتقدم که گمانه‌زنی‌ها درباره اینکه اگر ما این کار را انجام نمی دادیم، چه اتفاقی می‌افتاد، بی‌معناست.

 

این دیپلمات ارشد روس همچنین تصریح کرد: بعید است گرجستان حمله جدیدی علیه آبخازیا و اوستیای جنوبی که در دوران جماهیر شوروی سابق بخشی از این کشور بودند و سپس ادعای استقلال کردند، ترتیب دهد.

 

وی افزود: امروز برای ما، آبخازیا و اوستیای جنوبی کشورهایی مستقل هستند که ما با آنها روابط دوستانه برقرار کرده‌ایم و پایگاه‌های نظامی در آنجا داریم.

 

مدودف در ادامه تاکید کرد: مقامات کنونی گرجستان این را به خوبی درک می کنند. آنها یکبار دیگر سرنوشت‌شان را محک نمی‌زنند و با قدرتی چون روسیه وارد یک رویارویی نمی شوند.

 

معاون رئیس شورای امنیت روسیه همچنین گفت: هیچ امیدی به عضویت گرجستان و اوکراین در اتحادیه اروپا و ناتو وجود ندارد.

 

وی گفت: "ورود به اتحادیه اروپا یا ناتو مستلزم عبور از یک "شکاف خیلی باریک" است و حتی اگر تصمیمی در مورد الحاق کی‌یف و تفلیس به اتحادیه اروپا گرفته شود. اتحادیه اروپا و ناتو هزینه‌های آن را متقبل می‌شوند.

 

مدودف در بخش دیگری از اظهاراتش گفت که روسیه به دنبال صلح با اوکراین نخواهد بود مگر با شرایط خودش.

 

وی گفت: «روسیه در حال انجام یک عملیات نظامی ویژه در اوکراین است و به دنبال دستیابی به صلح با شرایط خود است نه با شرایطی که شرکای بین المللی سابق ما به دنبال آن هستند.آنها دنبال شکست ارتش روسیه هستند تا شرایط خود را به ما تحمیل کنند.

 

مدودف عملیات کشورش در اوکراین را «بی‌رحمانه، اما با دقت طراحی شده» در پاسخ به سیاست جمعی ضد روسی غرب توصیف کرد و گفت: ما منافع ملی خود را داریم و با تمام امکانات آن را تضمین خواهیم کرد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------