لاوروف: صحبت‌های زلنسکی تایید می‌کند که ما باید به اوکراین حمله می‌کردیم❗️



اخبار،اخبار جدید،اخبار روز
لاوروف امروز (جمعه) گفت، کی‌یف خطرات مرتبط با استفاده از تسلیحات کشتار جمعی را ایجاد می‌کند که اظهارات ولودیمیر زلنسکی در مورد حملات "پیشگیرانه" ناتو به روسیه نیز گواهی بر آن است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در نشستی با حزب "روسیه متحد" گفت: قطعا ما نمی‌توانیم بر این نوع اظهاراتی که در روزهای اخیر درباره استفاده احتمالی از تسلیحات اتمی گفته شده، چشم پوشی کنیم.

 

وی افزود: ما نمی‌توانیم به این اقدامات بی پروای دولت کی‌یف که هدفش ایجاد خطراتی درباره استفاده از انواع مختلفی از تسلیحات کشتار جمعی است، بی اعتنا باشیم. اظهارات ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین یک شاهد دیگر بر تهدید از سوی رژیم کی‌یف است.

 

لاوروف همچنین ادامه داد: همانطور که می‌دانید شورای به اصطلاح جامعه اروپایی که روز پنجشنبه تشکیل جلسه داد به ابتکارعمل امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه بود و با افتخار اعلام کرد که روند تشکیل یک ساختار امنیتی بدون حضور روسیه در حال انجام است. به طور کلی، آنها دارند به ساز کی‌یف می‌رقصند و فانتزی‌های احمقانه آنهایی را تشویق می‌کنند که هنوز در راس قدرت قرار دارند.

 

وزیر خارجه روسیه در ادامه افزود: مسکو به آمریکا نسبت به حمایت بی پروایش از کی‌یف و دخالت در این درگیری هشدار داده است. ما به واشنگتن و سایر حامیان مالی کی‌یف درباره دخالت در اوضاع اوکراین هشدار می‌دهیم.

 

این دیپلمات ارشد وزارت خارجه روسیه گفت: اظهارات زلنسکی مبنی بر اینکه ناتو باید حملات پیشگیرانه را علیه روسیه انجام دهد، نیاز به حمله به اوکراین را تایید کرد. با انجام چنین کاری زلنسکی به جهان تهدیدهای اوکراین را به جهانیان نشان داده است. به همین دلیل است که ما به اوکراین حمله کردیم تا آنها را خنثی کنیم.

 

زلنسکی روز پنجشنبه در گفت‌وگویی با یک اندیشکده استرالیایی گفت که بر این باور است حملات برای پیشگیری از استفاده از تسلیحات اتمی از سوی روسیه نیاز است.

 

البته او به ذکر جزئیات درباره اینکه منظورش چه نوع حملاتی است، اشاره نکرد.

 

در این میان، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین نیز با انتقاد از اظهارات زلنسکی آن را درخواست برای آغاز یک جنگ جهانی دیگر غیرقابل پیش بینی با پیامدهای فاجعه بار دانست.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------