مکرون: آماده‌ام تا محبوبیتم را فدای کشورم کنم



اخبار،اخبار جدید،اخبار روز
به دنبال افزایش سن بازنشستگی در فرانسه و اعتراضات ضد دولتی در این کشور، امانوئل مکرون گفت از آنجایی که مجددا قصد ندارد در انتخابات شرکت کند، آماده است تا محبوبیتش را "فدای منافع فرانسه" کند.

ایسنابه نقل از خبرگزاری تاس، امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه در مصاحبه با شکبه‌های TF۱ و فرانس-۲ عنوان داشت: من قصد ندارم دوباره در انتخابات ریاست‌جمهوری شرکت کنم زیرا براساس قانون اساسی فرانسه قادر به انجام چنین کاری نیستم؛ درنتیجه بین نظرسنجی‌ها و منافع کشورم، بنده دومی را انتخاب می‌کنم. حتی اگر مجبور شوم با عدم محبوبیت مواجه شوم، برای آن آماده هستم.

 

وی در ادامه اذعان کرد: بنده نسبت به آرام کردن خشمی که قابل‌قبول باشد، مسئولیتی برعهده دارم اما این خشم نباید به خشونت تبدیل شود. تظاهراتی که طی آن شرکت‌کنندگان اعتراض می‌کنند، قانونی است اما این مسئله نباید از قانونی بودن تصمیمات دموکراتیکی که از طرق تصمیمات نمایندگان مردم شکل می‌گیرد، فراتر رود.

 

دولت فرانسه می‌گوید که مردم این کشور باید دو سال بیشتر کار کنند و اخیرا از افزایش سن بازنشستگی از ۶۲ سال به ۶۴ سالگی خبر داد. این دولت ادعا می‌کند که این قانون تا سال ۲۰۳۰ باعث ذخیره بیش از ۱۷ میلیارد یورو (۱۸ میلیارد دلار) بودجه در سال خواهد شد.

 

در پی انتشار خبر افزایش سن بازنشستگی، در حین دو روز اول اعتراضات در ماه ژانویه، بیش از یک میلیون نفر به خیابان‌ها آمدند و در شهرهای مختلفی از فرانسه تظاهرات و تجمعاتی را برپا کردند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------