خانم می در آستانه برکناری



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

اوج گرفتن اختلافات نخست وزیر انگلیس با پارلمان بر سر توافق برگزیت گمانه زنی ها را برای برکناری خانم می و جایگزینی لیدینگتون معاونش به عنوان سرپرست دولت قوت بخشیده است.

 یک روز پس از برگزاری بزرگترین راهپیمایی ضد برگزیت و نابسامانی های موجود در انگلیس شماری از سیاستمداران انگلیسی از احتمال کنار گذاشتن خانم می از رهبری حزب محافظه کار و سپردن سکان این حزب به معاونش دیوید لیدینگتون یا مایکل گوو وزیر محیط زیست انگلیس خبر دادند.

 

شماری از افراد برجسته حزب حاکم محافظه کار در مصاحبه با رسانه ها در انگلیس با ابراز نارضایتی از عملکرد خانم می در تعامل با مقامات اتحادیه اروپا بر سر برگزیت آن را تحقیر آمیز ترین رفتار مقامات اروپا با نخست وزیر انگلیس در تاریخ این کشور ارزیابی کردند. بیشتر انتقادهای آنان درباره بی توجهی مقامات اتحادیه اروپا به خواست دولت انگلیس درباره اصلاح توافق برگزیت و نیز درباره تمدید مهلت خروج از اتحادیه اروپا بود که تنها با سه هفته موافقت کرده اند و حاضر نشدند تغییراتی که اطمینان خاطر نمایندگان پارلمان را در پی داشته باشد ایجاد کنند.

 

در این حال فیلیپ هاموند وزیر خزانه داری انگلیس کنار گذاشتن خانم می را در این شرایط موجب بدتر شدن اوضاع دانست و این رویکرد را اقدامی باطل توصیف کرد. مهلت دو ساله خروج انگلیس از اتحادیه اروپا نهم فروردین در حالی پایان می یابد که هنوز دولت انگلیس نتوانسته به توافق مورد قبول نمایندگان دست یابد و برگزیت را از بن بست برهاند.

 

صدا و سیما

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------