درز پیامک‌های تلفنی جانسون خبرساز شد



نخست وزیر انگلیس,اخبار امروز,اخبار جدید
درز پیامک‌های تلفنی نخست وزیر انگلیس با ولیعهد عربستان سعودی و یک میلیاردر انگلیسی خبر ساز شده است.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا، منابع خبری انگلیس گزارش دادند که بوریس جانسون سال گذشته با ارسال پیامک به جیمز دایسون مخترع و میلیاردر انگلیسی گفته که در ازای تولید دستگاه‌های تنفس مصنوعی اضطراری،  مساله مالیات کارکنان شرکت او در انگلیس را حل می‌کند.

 

خبر ارسال این پیامک ابتدا توسط شبکه بی‌بی‌سی منتشر شد و دولت اعلام کرد که برنامه‌ای برای انجام تحقیقات در این زمینه ندارد. با این حال یک سخنگوی دفتر نخست وزیری امروز (پنجشنبه) اعلام کرد که نظر دولت تغییر کرده و قرار است در این باره تحقیق شود.

 

جانسون دیروز در مجلس عوام گفت که بابت ارسال این پیامک و تلاش برای تهیه دستگاه‌های تنفس مصنوعی مورد نیاز سازمان ملی بهداشت در اوج همه گیری کرونا «عذرخواهی» نمی‌کند. جیمز دایسون هم گفته که در ماجرای این پروژه ۲۰ میلیون پوندی رفتار اشتباهی نکرده است. وی با بیان اینکه از بابت پاسخ شرکتش در میانه یک بحران ملی افتخار می‌کند  افزود که اگر دوباره به او مراجعه شود اقدام مشابهی را انجام خواهد داد.

 

این درحالیست که به نظر می‌رسد دولت برنامه‌ای برای تحقیق درباره درز پیامک محرمانه جانسون و محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی در خصوص واگذاری باشگاه فوتبال نیوکاسل ندارد.

 

گزارش‌ها حاکیست که یک کنسرسیوم سعودی وابسته به بن‌سلمان، سال گذشته قصد داشت باشگاه «نیوکاسل» انگلیس را خریداری کند که با موافقت ریاست این باشگاه نیز همراه شد. اما اعتراضات گسترده علیه فروش این باشگاه به شخصی که در قتل «جمال خاشقچی» روزنامه نگار سعودی دست داشته، نهایتاً موجب شد این معامله صورت نگیرد.

 

بر اساس این گزارش، بن سلمان با ارسال پیامکی از جانسون خواسته تا در این زمینه اعمال قدرت کند. اما یک سخنگوی دفتر نخست وزیر انگلیس با رد گزارش رسانه‌ها به این نکته اکتفا کرد که بوریس جانسون از دستیارش، لُرد لیستر درخواست کرد تا پیشرفت این مذاکرات را به‌عنوان یک سرمایه‌گذاری خارجی بالقوه در انگلیس بررسی کند.

 

وی افزود: «جانسون درخواست نکرد مداخله‌ای صورت گیرد و در هیچ مقطعی از این مذاکرات دخالت نکرد»

 

این تحولات در حالی صورت می‌گیرد که وزیر دارایی انگلیس نیز متهم است که با دیوید کامرون نخست وزیر اسبق انگلیس در خصوص اعطای وام اضطراری و خارج از نوبت به شرکت او از طریق ارسال پیامک در ارتباط بوده است.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------