کانادا دولت طالبان را به رسمیت نخواهد شناخت | انگلیس: باید واقعیت قدرت گرفتن طالبان را پذیرفت



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید
جاستین ترودو نخست وزیر کانادا روز سه شنبه اعلام کرد که کشورش گروه طالبان را به عنوان دولت افغانستان به رسمیت نخواهد شناخت.

به گزارش ایرنا از "رویترز"، نخست وزیر کانادا توضیح داد که تصاحب قدرت با زور از سوی گروه طالبان دلیل به رسمیت نشناختن دولت این گروه از طرف کانادا است.  

 

وی گفت: کانادا هیچ برنامه‌ای برای به رسمیت شناختن طالبان به عنوان دولت افغانستان ندارد. آن‌ها مسلط شده و یک دولت مشروع دموکراتیک را برکنار کرده‌اند. 

 

روز دوشنبه، آمریکا اعلام کرد که تنها در صورت رعایت حقوق زنان و دوری از تروریست‌ها، حکومت طالبان در کابل را به رسمیت خواهد شناخت.  

 

بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس خواستار دیدار رهبران گروه ۷ در مورد افغانستان شده است در حالی که جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز سه شنبه گفت که این اتحادیه باید با طالبان گفتگو کند.  

 

با این حال، هایکو ماس وزیر خارجه آلمان اعلام کرده است غرب طالبان را "بر اساس اقدامات آن‌ها" قضاوت خواهد کرد.  

 

کانادا در طول یک دوره ۱۲ ساله-طولانی‌ترین جنگ کانادا- بیش از ۴۰ هزار سرباز برای مبارزه با طالبان را در کنار آمریکا و سایر کشورها به افغانستان اعزام کرده است. در مجموع ۱۵۸ سرباز کانادایی در افغانستان کشته شده‌اند.  

 

در سال ۲۰۱۳، اتاوا طالبان را به فهرست نهادهای تروریستی ممنوع اضافه کرد و هرگونه ارتباط با این گروه را غیر قانونی ساخت.

 

وزیر امور خارجه انگلیس: باید واقعیت قدرت گرفتن طالبان را پذیرفت

دومینیک راب وزیر امور خارجه انگلیس روز سه شنبه در مصاحبه با "ال بی‌سی رادیو" خواهان یک رویکرد عملگرا در مقابل گروه طالبان شد و اعلام کرد باید واقعیت قدرت گرفتن این گروه را پذیرفت.

اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

به گزارش ایرنا از "پولیتیکو" راب افزود: انگلیس و متحدانش باید از وضعیت موجود بهترین استفاده را ببرند و با فشار بر طالبان اطمینان یابند این گروه با نسخه قدیمی خود متفاوت است و معتدل‌تر شده است.  

 

وی تصریح کرد: ما باید عمل گرا باشیم، همانطور که سیاست انگلیس همیشه اینگونه بوده است. ما باید پیام روشنی ارسال کنیم. آن‌ها اکنون در قدرت هستند و باید این واقعیت را بپذیریم.  

 

وزیر خارجه انگلیس ضمن تایید هرج و مرج در فرودگاه بین المللی کابل و کشته شدن چند شهروند افغان اعلام کرد: به دلیل افزایش نیروهای آمریکایی و انگلیسی در فرودگاه و بهبود وضعیت امنیتی و کنترل جمعیت، شرایط در فرودگاه کابل درحال ثابت شدن است.  

 

وی توضیح داد: از روز دوشنبه ما ۱۵۰ شهروند انگلیس و ۲۸۹ افغان که برای انگلیس کار می‌کردند را از افغانستان خارج کردیم. همه از سرعت و حجم سلطه گروه طالبان بر افغانستان شوکه شدند.  

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------