زلنسکی: ناتو باید موشک‌های دوربرد و هواپیما به ما دهد



زلنسکی ,اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل
رئیس جمهور اوکراین ضمن تشکر از متحدان غربی برای تصمیم‌شان در مورد ارسال تانک‌های پیشرفته به کی‌یف، از کشورهای عضو ناتو خواست تا موشک‌های دوربرد و هواپیماهای نظامی نیز به اوکراین ارسال کنند.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین گفت: با ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو صحبت کردم. نیاز داریم که ارسال موشک‌های دوربرد به اوکراین آغاز شود. برای ما بسیار مهم است که همکاری‌مان در بخش توپخانه را گسترش دهیم. ما باید از سوی ناتو هواپیماهای جنگی نیز دریافت کنیم.

 

یوری سک، مشاور اولکسی رزنیکوف، وزیر دفاع اوکراین نیز تاکید کرد، غرب در نهایت جنگنده‌های اف-16 و دیگر هواپیماهای جنگی به اوکراین ارسال خواهد کرد.

 

وی افزود:‌ آنها نمی‌خواستند به ما تجهیزات توپخانه‌ای سنگین بدهند، اما در نهایت دادند. آنها نمی‌خواستند به ما سیستم‌های موشکی هیمارس بدهند اما دادند. آنها نمی‌خواستند به ما تانک بدهند اما در حال ارسال تانک برای ما هستند. بجز تسلیحات اتمی، دیگر تسلیحاتی نمانده که ما آنها را در اختیار نداشته باشیم.

 

یوری سک تصریح کرد: اکنون مانع بزرگ بعدی، جنگنده‌ها خواهند بود. اگر ما جنگنده‌های غربی را دریافت کنیم، برتری‌هایمان در میدان جنگ بسیار زیاد خواهد بود. ما تنها خواستار جنگنده‌های اف-16 ساخت آمریکا نیستیم.

 

به دنبال درخواست زلنسکی، «فلوریان فیلیپو» رئیس حزب سیاسی میهن‌پرستان فرانسه رئیس جمهور اوکراین را "دیوانه" خطاب کرد.

 

وی در توییتی نوشت: اکنون زلنسکی جنگنده و موشک‌های دوربرد از غرب می‌خواهد. بعدش چی، زرادخانه اتمی‌مان را می‌خواهد؟ چقدر قرار است با این مرد دیوانه راه بیاییم؟ تا زمانی که یک جنگ جهانی اتمی رخ دهد؟!

 

اوایل روز چهارشنبه دولت آلمان از ارسال 14 تانک لئوپارد 2ای6 به اوکراین خبر داد. آلمان در آینده نزدیک دو گردان تانک متشکل از 60 تانک برای اوکراین فراهم خواهد کرد. انتظار می‌رود نیروهای تانکی اوکراین به زودی دوره آموزشی خود در آلمان را آغاز کنند.

 

کاخ سفید نیز روز چهارشنبه ارسال 31 تانک آبرامز و هشت خودروی زره‌پوش بازیابی ام88 به اوکراین را تایید کرد.

 

به دنبال حمله روسیه به اوکراین در 24 فوریه سال 2022 میلادی، کشورهای غربی حمایت نظامی خود از کی‌یف را افزایش دادند.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------