سناتور آمریکایی خواستار جست‌وجوی خانه پسر بایدن شد



 سناتور آمریکایی ,اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل
سناتور تد کروز از ایالت تگزاس آمریکا خواستار جستجوی خانه هانتر بایدن پسر رئیس جمهور این کشور از سوی اف‌بی‌آی برای یافتن اسناد محرمانه شد. 

به گزارش ایرنا به نقل از روزنامه هیل، کروز روز یکشنبه پیشنهاد کرد که با توجه به پیدا شدن اسناد محرمانه در خانه جو بایدن در دِلاور و دفتر او در واشنگتن، اکنون اف‌بی‌آی باید خانه و دفتر مورد استفاده هانتر بایدن را هم برای یافتن هرگونه اسناد طبقه‌بندی شده، جست‌وجو کند.

 

کروز گفت: به نظر می‌رسد که بایدن اسناد طبقه‌بندی‌شده را همراه خود به هر جایی که دلش خواسته، برده و آنها را در همه جا، جا گذاشته است. از سوی دیگر ما می‌دانیم که هانتر بایدن گاهی اوقات محل اقامت خود را همان محل‌های اقامت پدرش اعلام می‌کرده است.

 

بر اساس گزارش سی‌ان‌ان، با توجه به اطلاعات ثبت شده در گواهینامه رانندگی هانتر بایدن، او محل سکونت خود را خانه پدرش در ویلمینگتون اعلام کرده بود.

 

کروز با اشاره به اسناد کشف شده از خانه و دفتر بایدن مربوط به دوره تصدی معاونت باراک اوباما رئیس جمهور پیشین آمریکا و دوره حضورش در مجلس سنای این کشور خاطرنشان کرد: طبیعتا گام بعدی جست‌وجو در مجموعه اسناد اهدایی به دانشگاه دِلاور و محل سکونت و کار هانتر بایدن خواهد بود.

 

وی افزود: همچنین معتقدم با توجه به شواهدی که در حال انباشته شدن است، بسیار مهم است که اف‌بی‌آی خانه‌ها، محل‌های کار و اقامت هانتر بایدن را بازرسی کند تا مطمئن شود اسناد طبقه‌بندی‌شده‌ای در آن مکان‌ها وجود ندارد. ما باید مشخص کنیم که چه کسی به چه چیزی و چه زمانی دسترسی داشته است.

 

جیمز کامر، رئیس کمیته نظارت و پاسخگویی مجلس نمایندگان هم در همین ارتباط از کاخ سفید درخواست ثبت گزارش بازدیدکنندگان از محل اقامت بایدن را کرده است اما دولت گفت که چنین گزارشی وجود ندارد.

 

تحقیق در مورد خانواده بایدن و معاملات تجاری آنها در کانون توجه جمهوری خواهان قرار دارد اما هنوز هیچ یافته یا نتیجه‌گیری از تخلفات توسط قانونگذاران کنگره یا مقامات فدرال مشخص نشده است.

 

البته بر اساس گزارشی که واشنگتن پست در اکتبر ۲۰۲۲ منتشر کرد، با وجود اینکه بازرسان فدرال معتقدند شواهد کافی برای متهم کردن هانتر بایدن به جرایم مالیاتی و اتهامات مربوط به جعل اسناد مربوط به خرید اسلحه در سال ۲۰۱۸ جمع‌آوری کرده‌اند اما هنوز هیچ اتهامی برای هانتر مطرح نشده است.

 

جمهوری‌خواهان دولت بایدن را به دلیل جنجال در مورد کشف بیش از ۳۰۰ سند محرمانه در اقامتگاه و باشگاه دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا از یک سو و کشف اسناد محرمانه در دفتر و خانه بایدن، ریاکار خوانده‌اند.

 

کروز همچنین بارها خواستار انتشار اسناد محرمانه مربوط به دوران سناتوری جو بایدن که به دانشگاه دلاور اهدا کردند، شده است اما بر اساس اطلاعات مندرج در سایت این دانشگاه، دسترسی عمومی به مقالات (اسناد) تا زمانی که «به درستی پردازش و بایگانی نشده باشند» ممنوع است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------