جان میجر، بریگزیت را «اشتباه فاحش» خواند



 ,اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل
«جان میجر» نخست‌وزیر محافظه‌کار اسبق انگلیس گفت، این کشور با خروج از اتحادیه اروپا مرتکب "اشتباه فاحشی" شد. 

به گزارش ایسنا، به نقل از ایندیپندنت، جان میجر در مقابل "کمیته امور ایرلند شمالی" گفت: من یک "یوروفایل واقعی" (شخصی که اروپا را ستایش کند و خواستار عضویت در اتحادیه اروپا باشد) نیستم اما تاکید می‌کنم که بریتانیا در داخل این اتحادیه "قوی‌تر" بود.

 

جان میجر کسی که پیش از همه‌پرسی بریگزیت در سال ۲۰۱۶ کارزاری را برای ماندن در اتحادیه اروپا به راه انداخت، گفت: عضویت در این اتحادیه راه را برای اکثر توافق‌ها هموار می‌کرد.

 

وی افزود: بسیاری از تجارت‌های مهم در حاشیه جلسات اتحادیه اروپا انجام می‌شوند. این اتحادیه مکان بسیار مناسبی برای ما بود و می‌توانستیم هوشمندانه و به طور نامحسوس در آن فعالیت کنیم. در واقع ما تماما از آن بهره می‌بردیم.

 

این نخست‌وزیر اسبق انگلیس در ادامه گفت: البته معتقدم که اتحادیه اروپا بی‌نقص نیست. همچنین از آنجایی که من پیرامون "معاهده ماستریخت اتحادیه اروپا" مذاکره کردم، بزرگترین حامیان بریگزیت بنده را یک "یوروفایل واقعی" توصیف می‌کنند اما این حقیقت ندارد. من عملا اروپایی هستم اما بسیاری از موارد هم وجود دارند که نمی‌پسندم. به هر حال وقتی به طور کلی به قضیه نگاه می‌کنم، چنین سوالی را می‌پرسم که "آیا اگر بریتانیا در اتحادیه اروپا بود، مردم کشورم وضعیت بهتر و امن‌تری داشتند یا خارج از این اتحادیه؟" و در نهایت به این جواب می‌رسم که "بله اگر داخل این اتحادیه بودیم، وضعیت بهتری می‌داشتیم."

 

جان میجر ۷۹ ساله ضمن ابراز تاسف نسبت به اینکه انگلیس دیگر در میان بلوک‌های قدرتمند جهان (اروپا، چین و آمریکا) نیست، گفت: فکر می‌کنم نه تنها ما بلکه کل اروپا هم با حضور بریتانیا در اتحادیه اروپا "قوی‌تر" است.

 

وی با اشاره به کشور چین مثال زد: تصور کنید که اگر ما با چین درگیری بزرگی داشتیم و اگر می‌خواستیم تحریم‌هایی را علیه این کشور اعمال کنیم، چین چندان تحت فشار قرار نمی‌گرفت؛ اما اگر اتحادیه اروپا چنین اقدامی را به خاطر اینکه بریتانیا مورد اذیت و آزار قرار گرفته، انجام می‌داد، چینی‌ها فشار متفاوتی را احساس می‌کردند.

 

این نخست‌وزیر سابق انگلیس بین سال‌های ۱۹۹۰ تا ۱۹۹۷ خدمت کرده، در پایان با اشاره به ضعف کشورش پس از خروج از اتحادیه اروپا تاکید کرد: می‌خواهم بدانم به دلیل آنکه این اتحادیه را ترک کرده‌ایم با چه تعداد کاهش‌هایی در زمینه‌های مختلف مواجه شده‌ایم و چه نوع کمبودهایی در حوزه سرویس‌های عمومی داشته‌ایم.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------