آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

سوناک: پیروزی پوتین امنیت تمام اروپا را تهدید خواهد کرد

نخست وزیر انگلیس با حمایت از ادامه جنگ در اوکراین مدعی شد: پیروزی «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه در اوکراین امنیت تمام اروپا را تهدید…

رئیس جمهور کره‌جنوبی: مذاکرات با کره‌شمالی باید فراتر از یک نمایش باشد/دنبال تغییر رژیم نیستیم



رئیس جمهور کره‌جنوبی ,اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل
رئیس جمهوری کره جنوبی امروز (چهارشنبه) در یک نشست خبری در نخستین ۱۰۰ روز فعالیتش در این سمت گفت، گفت‌وگوها با کره شمالی نبایدصرفا یک "نمایش سیاسی" باشد بلکه باید به مشارکت در ایجاد صلح منجر شود. 

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، یون سوک یول، رئیس جمهوری کره جنوبی همچنین بر درخواستش از پیونگ یانگ برای پایان دادن به برنامه تسلیحات اتمی و خلع سلاح در ازای کمک‌های اقتصادی تاکید کرد.

 

وی همچنین افزود، اگر کره شمالی از تسلیحات هسته‌ای خود دست بردارد، ما نمی‌توانیم تضمین امنیتی به کره شمالی بدهیم و در عین حال، نه منو. نه دولتم تصمیمی برای تغییر شرایط فعلی بدون دلیل و یا با زور و اجبار نداریم.

 

وی بار دیگر جزیئاتی از طرح جسورانه خود را برای بهبود چشمگیر اقتصاد کره شمالی از طریق کمک‌های عظیم و پروژه‌های زیر بنایی در صورت برداشتن گام جدی برای خلع سلاح هسته‌ای ارائه کرد.

 

این اظهارات رئیس جمهور کره جنوبی "شاخه" زیتونی" دیگر برای پیونگ یانگ قلمداد شده است.

 

یون سوک یول که بابت انتخاب وزرای ارشدش با کاهش حمایت‌ها و یکسری مناقشات روبرو شده از سوی رسانه‌ها هم بابت یکسری مسائل چون اصلاحات کار، کمبود مسکن و بازسازی پس از وقوع سیلاب در کره جنوبی تحت فشار است.

 

وی همچنین گفته که بر این باور است مناقشات تاریخی با ژاپن به زمان قبل و دوران استعمارگری این کشور بر می‌گردد که می‌توان بر آنها فائق آمد و دو کشور باید بیشتر و نزدیکتر برای زنجیره تامین و امنیت اقتصادی همکاری کنند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------