هشدار مقامات نیروهای هوایی آمریکا به بایدن: مراقب تکرار حادثه ۱۱ سپتامبر باش



جو بایدن ,اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل
اداره فدرال شورای ملی مارشال ایر آمریکا که مسئولیت حفاظت از هواپیماهای مسافربری را برعهده دارد، ضمن انتقاد از دولت در فرستادن نیروهای این اداره به مرزهای جنوبی هشدار داد که این اقدام ۱۱ سپتامبر دیگری رقم می زند. 

به گزارش  ایرنا به نقل از تارنمای روزنامه نیویورک پست، رئیس شورای ملی مارشال ایر (نهادی فدرال که مسئولیت حفاظت از جان مسافران و ارزیابی تهدیدها را در هواپیماهای مسافربری دارد) در نامه ای خطاب به «جو بایدن» هشدار داد که آمریکا با فرستادن مارشال‌های این نهاد به مرزهای جنوبی کشور ۱۱ سپتامبر دیگری رقم می زند.

 

«سونیا لابوسکو» از شورای ملی مارشال هوایی ضمن انتقاد از اقدام اخیر دولت آمریکا نسبت به فرستادن مارشال‌های فدرال به مرزهای جنوبی که عمدتا به‌عنوان مسافران مخفی در هواپیماها حضور دارند تا کار نظارت بر تهدیدهای تروریستی را ارزیابی کنند انتقاد کرد.

 

وی در مصاحبه ای با شبکه خبری "فاکس نیوز" گفت که مارشال ها اکنون در کمتر از ۱ درصد پروازها حضور دارند و اکثر آنها برای کمک به گشت های مرزی به جنوب کشور اعزام شده اند.

 

وی در نامه ای خطاب به بایدن نوشت: بیایید جلوی ۱۱ سپتامبر دیگر را بگیریم.

 

لابوسکو سپس افزود: در میانه گسیل مارشال های فدرال به مرزهای جنوبی تهدیدات متعددی در هواپیماهای تجاری رخ داده است، از جمله حادثه ای که دو روز پیش در یکی از پروازهای جنوب غربی رخ داد و یک نفر تلاش داشت به زور وارد کابین خلبان شود. در حادثه ای دیگر هم یکی از مسافران با چاقو مسافر دیگر را تهدید کرده بود.

 

وی خطاب به بایدن گفت: لطفا مارشال ها را از آسمان بیرون نبرید و بگذارید کاری را که برای انجام آن آموزش دیده اند، انجام دهند.

 

لابوسکو با اشاره به حملات به مرکز تجارت جهانی در سپتامبر ۲۰۰۱ افزود: اقدامات جاری دولت شانس توقف ۱۱ سپتامبر را از بین می‌برد.

 

وی سپس ادامه داد: سازمان او به عنوان شاخه ای از اداره امنیت حمل و نقل، در نامه به دولت بایدن بر بازگرداندن نیروهای خود تاکید کرده است.

 

درخواست های شورای ملی ایر مارشال در حالی است که خطوط هوایی در میانه تعطیلات عید شکرگزاری و سایر تعطیلات رسمی دیگر، در شلوغ ترین حالت ممکن خود قرار دارند.

 

علیرغم جابجایی ماموران فدرال به مرزها و انتقاد شدید به این اقدام دولت، «الخاندرو مایورکاس» وزیر امنیت داخلی دو هفته پیش در جریان جلسه استماع کنگره وجود بحران مرزی را رد کرد.

 

همزمان جمهوری خواهان که به زودی کنترل مجلس نمایندگان را در دست می گیرند خواهان استعفای مایورکاس شده و اعلام کرده اند در صورتی که وزیر امنیت داخلی از سمتش کناره گیری نکند، استیضاح می شود.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------