واکنش کره شمالی به قطعنامه مجلس کره جنوبی



 اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل ,کره شمالی
خبرگزاری کره شمالی با انتشار بیانیه ای قطعنامه جدید مجلس کره جنوبی که در آن از پیونگ یانگ خواسته شده است به آزمایش های موشکی بالستیک خاتمه دهد را محکوم کرد.

خبرگزاری مرکزی کره شمالی روز شنبه گزارش کرد در این قطعنامه نمایندگان مجلس کره جنوبی آزمایش های موشکی کره شمالی و تلاش این کشور برای توسعه موشک های بالستیک را محکوم کرده اند.

 

خبرگزاری کره شمالی با انتقاد از مجلس آن کشور، انتشار و تصویب این قطعنامه را یک توهین غیرقابل تحمل و گناهی نابخشودنی توصیف کرده است.

 

بیانیه شدید اللحن این خبرگزاری می افزاید که نیروهای سیاسی در کره جنوبی که در این اقدامات دست دارند، هرگز بخشیده نخواهند شد.

 

این بیانیه از آنها با عنوان افرادی خائن یاد کرده است که برای منافع و مطامع سیاسی خود دست به تصویب چنین قطعنامه هایی می زنند.

 

خبرگزاری کره شمالی تصریح کرده است که این کشور به طول بالقوه و مستقیم زیر تهدید نیروهای نظامی کره جنوبی و آمریکا قرار دارد.

 

در بیانیه آمده است که این کشور با نظرداشت چنین تهدیدهایی حق مشروع خود می داند که سامانه های نظامی خود را تقویت کرده و توان بازدارندگی دفاعی را قوی تر کند.

 

این رسانه کره شمالی از انتقال تجهیزات پیشرفته آمریکا به کره جنوبی و برگزاری رزمایش های مشترک دو کشور بشدت انتقاد کرده و چنین تحرکاتی را تهدیدی علیه خود دانسته و افزوده است که چنین تحرکاتی خیانت محسوب می شود.

 

 

 ایرنا   

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------