آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

۲۲ کشته در حمله به اتوبوس حامل نیروهای مردمی تیپ قدس در سوریه

حمله گروه های تروریستی به اتوبوس حامل نیروهای مردمی تیپ قدس در مرکز سوریه ۲۲ کشته برجای گذاشته است. به گزارش ایرنا به نقل از منابع خبری…

آغاز رقابت‌های درون‌حزبی در انتخابات آمریکا/ ترامپ در انتخابات نمادین جمهوری خواهان در آیووا پیروز شد



 اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل ,  انتخابات آمریکا
رأی‌دهندگان ایالت «آیووا» با برگزاری رأی‌گیری درون حزبی در این ایالت، زنگ انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا را به صدا درآوردند اما تأخیر دموکرات‌ها در اعلام نتایج ایالتی، موجب نگرانی و تردید شد. 

رأی‌دهندگان و اعضای حزبی در آیووا دوشنبه شب به وقت محلی در حدود یکهزار و ۷۰۰ جلسه یا مجمع حزبی که در اماکنی همچون مدارس، کتابخانه‌ها و کلیساها برگزار شد، شرکت کرده و به طور شفاهی به نامزد مورد نظر خود رأی دادند.

 

این ایالت در مجموع ۴۱ هیأت یا رأی دارد و نامزدها و هوادارانشان برای کسب بخشی از این هیأت‌ها تلاش کردند.

 

طبق قوانین آیووا، هر نامزدی که از حمایت حداقل ۱۵ درصد از طرفداران حزب برخورد شود به تناسب آرایی که حاصل کرده بخشی از آرای هیأت‌ها را کسب می‌کند. اما نامزدی که نتواند به این حد نصاب برسد از کسب آرای هیأت‌ها محروم می‌ماند و هواداران به داوطلب دیگری رأی شفاهی داده و آرایشان نصیب آن نامزد می‌شود.

 

انتخابات درون حزبی در همه ۵۰ ایالت آمریکا برگزار می‌شود و ایستگاه بعدی این انتخابات، ایالت نیوهمپشایر است.

 

جمهوریخواهان در انتخابات درون حزبی آیووا فقط دو داوطلب داشتند: دونالد ترامپ و «بیل ولد» فرماندار سابق ماساچوست. آسوشیتدپرس گزارش داد که پس از بررسی ۱۵ درصد آرا مشخص شد که ترامپ ۹۸ درصد آرای هیأت‌های جمهوریخواه را کسب کرده است.

 

اما این انتخابات درون حزبی دموکرات‌ها بود که بیش از همه مورد توجه رأی‌دهندگان و رسانه‌ها قرار داشت. یازده داوطلب دموکرات در انتخابات درون حزبی ایالت آیووا شرکت داشتند.

 

کنوانسیون حزب دموکرات در ماه ژوئیه تشکیل خواهد شد و در آنجا نامزد نهایی دموکرات‌ها برای صف‌آرایی مقابل دونالد ترامپ در انتخابات ماه نوامبر تعیین خواهد شد.

 

در نهایت، فردی نامزد نهایی حزب خواهد شد که بتواند آرای حداقل یک هزار و ۹۹۱ هیأتی را که از ایالت‌های سراسر آمریکا به کنوانسیون رفته‌اند، به دست آورد.

 

«برنی سندرز» سناتور ایالت ورمونت، «جو بایدن» معاون رییس جمهوری سابق آمریکا، «الیزابت وارن» سناتور ایالت ماساچوست و «پت بوتیجیج» شهردار سابق «ساوث بند» ایالت ایندیانا چهار داوطلبی بودند که شانس بالایی برای کسب آرای بیشتر داشتند و در رقابتی نزدیک قرار گرفته بودند.

 

«مایکل بلومبرگ» شهردار اسبق نیویورک، «دوال پاتریک» فرماندار سابق ماساچوست، «ایمی کلوبوشار» سناتور مینه‌سوتا، «تولسی گابارد» نماینده هاوایی در مجلس نمایندگان، «مایکل بنت» سناتور کلرادو، «اندرو یانگ» بازرگان و «تام استیر» بازرگان دیگر داوطلبانی بودند که انتخابات درون حزبی دموکرات‌ها حضور داشتند.

 

قرار بود بلافاصله پس از پایان رأی‌گیری، نتایج آن اعلام شود اما تأخیر در اعلام آن نگرانی‌ها، تردیدها و اضطراب زیادی در میان اعضای حزب دموکرات ایجاد کرد. مقام‌های حزب دموکرات گفتند که این تأخیر به دلیل تلاش‌های مسؤولان برای «کنترل کیفیت» نتایج است.

 

  ایرنا  

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------