سکوت آمریکا درباره دیدار پامپئو و لاوروف در حاشیه مونیخ



 اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل , پامپئو و لاوروف
وزارت امور خارجه آمریکا هیچ اطلاعیه‌ای درباره دیدار پامپئو با همتای روسش منتشر نکرده و مشاوران او نیز جزییاتی را از این نشست ارائه نکرده‌اند.

به گزارش ایسنا، وزارت امور خارجه آمریکا هیچ اطلاعیه‌ای درباره نشست سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه با مایک پامپئو، همتای آمریکایی او در محل استقرار لاوروف در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ منتشر نکرد و مشاوران پامپئو نیز پس از این نشست جزییاتی از آن ارائه نکردند.

 

به گزارش پایگاه خبری پولیتیکو، خبرنگاران روس که به همراه لاوروف سفر کرده بودند، پیش از دیدار او با پامپئو از این نشست مطلع بودند و پس از برگزاری این دیدار در این باره نوشتند.

 

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه با تایید این نشست در فیس‌بوک، عکسی از پامپئو و لاوروف در هتل اقامت این وزیر خارجه منتشر کرد.

 

زاخارووا در این مطلب نوشت، پامپئو برای افرادی که در این مکان حضور داشتند آرزوی موفقیت کرد. این سخنگو در ادامه نوشت، افرادی که این حرف را از پامپئو شنیدند تعجب کردند زیرا "آمریکایی‌ها برای افراد اندکی آرزوی خوب می‌کنند".

 

یک مقام وزارت خارجه آمریکا در پاسخ به پایگاه خبری پولیتیکو درباره این نشست تایید کرد که "دیداری غیررسمی" میان این دو وزیر برگزار شده اما اطلاعات بیشتری ارائه نکرد.

 

این مقام آمریکایی همچنین تکذیب کرد که وزارت خارجه آمریکا از روسیه خواسته این نشست را علنی نکند و گفت وزارت خارجه آمریکا معمولا  گزارشی از نشست‌های غیررسمی ارائه نمی‌کند.

 

دلیل عدم اطلاع رسانی درباره این نشست از سوی آمریکا هنوز مشخص نیست.

 

روزنامه‌نگارانی که به همراه لاوروف سفر کرده‌اند، گفته‌اند که طرف آمریکایی درخواست کرده که کنفرانس خبری یا بیانیه مشترکی در این نشست وجود نداشته باشد و حتی عکاسی به این نشست دعوت نشود.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------