دولت انگلیس مقررات ویژه آمد و شد سراسری وضع کرد



 اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل ,دولت انگلیس
نخست‌وزیر انگلیس از برقراری شرایط ویژه آمد و شد در کشورش خبر داد. او گفت: "همه باید در خانه بمانند. تجمع بیش از دو نفر ممنوع است" و پلیس بر مقررات جدید نظارت خواهد کرد."

به گزارش ایسنا، به نقل از بی‌بی‌سی، بوریس جانسون، نخست‌وزیر انگلیس که دوشنبه شب، ۲۳ مارس، در نطقی تلویزیونی با مردم کشورش صحبت می‌کرد گفته این شرایط را برای سه هفته آینده به اجرا خواهد گذاشت.

 

او تاکید کرد که چنانچه نتوان روند شیوع ویروس کرونا را آهسته کرد "هیچ نظام بهداشتی در جهان قادر به جوابگویی به نیاز فوری" اپیدمی کووید-۱۹ نخواهد بود.

 

نخست وزیر بریتانیا موارد زیر را از تصمیمات جدید دولت خود برای مقابله با شیوع پرشتاب ویروس کرونا ۲۰۱۹ در کشورش عنوان کرد و گفت این تصمیمات بلافاصله به اجرا گذاشته خواهند شد.

 

از دوشنبه ۲۳ مارس، مردم انگلیس تنها برای موارد بسیار کمی چون خرید آذوقه ضروری یا ورزش و پیاده‌روی روزانه اجازه خروج از منازل خود را خواهند داشت یا تنها برای امور پزشکی و درمانی. افرادی که برای انجام کار و وظایف خود به طور "کاملا ضروری" نیاز به خروج از خانه و سفر دارند هم از این مقررات مستثنی شده‌اند.

 

او همه مردم انگلیس خواست که در خانه بمانند و از دیدار دوستان و حتی فامیل خود چنانچه در زیر یک سقف زندگی نمی‌کنند، پرهیز کنند.

 

او گفت: "برای خرید از خانه بیرون آمدن تنها برای تهیه اقلام ضروری و دارو مجاز است و به همگان توصیه می‌شود که میزان خرید خود را هم به "حداقل ضروری محدود کنند".

 

به گفته نخست‌وزیر انگلیس، پلیس این کشور موظف به اجرای این مقررات خواهد بود و علاوه بر جریمه، تجمع‌های بیش از دو نفر را بر هم خواهد زد.

 

تمامی مغازه‌های غیرضروری چون بوتیک و البسه فروشی‌ها، لوازم الکترونیکی و مشابه آن باید تعطیل شوند.

 

کتابخانه‌ها، پارک‌های بازی کودکان، سالن‌های ورزشی سربسته و رو باز و تمامی اماکن مذهبی هم تعطیل می‌شوند.

 

همه تجمع‌های بیشتر از دو نفر ممنوع خواهد بود مگر آن دو نفر در یک خانه با هم زندگی می‌کنند.

 

تمامی مراسم‌ها، چون عروسی‌ یا غسل تعمید کودکان تعطیل می‌شود. اما مراسم خاکسپاری درگذشتگان ممنوع نیست.

 

پارک‌ها برای ورزش و پیاده‌روی روزانه افراد باز خواهد ماند اما هرگونه تجمعی در آنها ممنوع و متفرق خواهد شد.

 

بوریس جانسون گفته "هیچ نخست وزیری دوست ندارد چنین مقرراتی را وضع کند" اما برای پیشگیری از فاجعه بار شدن شیوع ویروس کرونا این اقدامات کاملا ضروری است و این که کابینه او اوضاع را به صورت دائمی تحت نظر و ارزیابی خواهد داشت و چنانچه تغییری در اوضاع به وجود آید ظرف یک هفته آینده ممکن است این مقررات "تسهیل شود".

 

شرایط زندگی و آمد و شدهای روزانه در کشورهای غربی در حالی هر روز سخت‌تر می‌شود که در شرق، کشورهایی چون چین و کره‌جنوبی از موفقیت در کنترل ویروس کرونا گزارش داده و از تسهیل تدریجی قرنطینه‌ها و رفت و آمدهای شهری خبر می‌دهند.

 

همزمان سازمان جهانی بهداشت، روز دوشنبه از تشدید سرعت گسترش همه‌گیری ویروس کرونا در سراسر جهان ابراز نگرانی کرد.

 

بنا بر اعلام این سازمان، در حالی که ۶۷ روز طول کشید تا تعداد مبتلایان شناسایی شده به ۱۰۰ هزار نفر برسد اما دو برابر شدن این رقم فقط به ۱۱ روز وقت نیاز داشت و تنها به چهار روز دیگر نیاز بود تا تعداد بیماران به ۳۰۰ هزار نفر برسد.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------