آخرین اخبار بین الملل

بایدن و اوباما،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل

کمپین بایدن با حضور اوباما و کلینتون رکورد جمع آوری بیشترین کمک مالی انتخاباتی آمریکا را شکست

کمپین بایدن با حضور اوباما و کلینتون رکورد جمع آوری بیشترین کمک مالی انتخاباتی آمریکا را شکست. به گزارش انتخاب به نقل از یورونیوز، کمپین…

لاوروف: نمی‌گذاریم قواعد بازی را تنهایی بنویسند



 اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل ,لاوروف
وزیر خارجه روسیه با زیر سوال بردن نظم لیبرال در مهار کرونا، از یکجانبه‌گرایی در تعیین قواعد بازی سیاسی جهان انتقاد کرد. 

به گزارش مهر، سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه در مصاحبه با شبکه یک تلویزیون این کشور گفت: برخی کشورهای عضو ناتو و اتحادیه اروپا نمی‌توانند در مبارزه با کرونا از مسکو طلب کمک کنند چرا که «برادران بزرگترشان» (کشورها و نهادهای کنترل‌گرا) مخالف چنین اقدامی هستند.

 

وی در بخش دیگری از اظهارات خود افزود: هیچ کشوری نمی‌تواند به تنهایی و به طور یکجانبه تعییین‌کننده قواعد بازی سیاست جهانی باشد و آنهایی که سعی به انجام چنین کاری دارند در نهایت در مواجهه با آنهایی که خواهان اثبات حق خود در تعیین دستور کار جهان هستند؛ فرصتشان را از دست می‌دهند.

 

وی اعلام کرد که روسیه نیز به عنوان یک عامل متوازن‌کننده عمل می‌کند و در این باره افزود: وقتی می‌گوییم اجازه نمی‌دهیم دیگران قواعد بازی را به تنهایی تعیین کنند منظورمان این است که قواعد نباید فقط از سوی یک یا ۲ کشور تعیین شوند.

 

لاوروف در ادامه از اینکه کشورهای استرالیا، انگلیس و شماری از کشورهای اروپایی، همصدا با آمریکا، خواستار غرامت گرفتن از چین با طرح ادعاهایی چون پنهانکاری و بی‌مسئولیتی هستند انتقاد کرد و گفت: با همه‌گیر شدن کرونا برخی از روندهای رایج در ۲ دهه اخیر، شدت گرفته است.

 

وی همچنین با مثال زدن موفقیت کشورهای آسیایی نظیر کره جنوبی، سنگاپور و ژاپن در مهار کرونا، اظهار داشت: هیچ یک از آنها مقید به لیبرالیسم نیستند حال آنکه او قصد طرح این ادعا را ندارد که سردمداران دموکراسی در مهار کرونا با مشکل مواجه هستند.

 

با این حال، لاوروف افزود: البته از مدت‌ها قبل از وقوع حوادث جاری هم می‌دانستیم که کشورهای تابع نظم جهانی لیبرال، وقتی پای منافعشان در میان باشد؛ خیلی هم غیرلیبرال برخورد می‌کنند که نمونه آن بمباران یوگوسلاوی سابق یا تهاجم به عراق آن هم به بهانه‌های واهی بود.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------