آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

پولیتیکو: آمریکا درحال برگزاری مذاکرات مقدماتی برای برقراری ثبات در غزه پسا جنگ است

نشریه پولیتیکو به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داد که دولت بایدن مذاکرات مقدماتی را جهت بررسی گزینه‌های موجود برای برقراری ثبات در غزه پس…

مجلس فرانسه طرح لغو تدریجی قرنطینه را تصویب کرد



 اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل ,ادوارد فیلیپ
ادوارد فیلیپ، نخست وزیر فرانسه روز سه‌ شنبه لایحه پیشنهادی دولت برای لغو تدریجی قرنطینه کرونا، موسوم به «توقف کووید» را به مجلس ملی این کشور ارائه کرد.

به گزارش ایسنا، امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه پیش از این گفته بود روند گام به گام لغو قرنطینه از تاریخ ۱۱ مه (۲۲ اردیبهشت) آغاز می‌شود.

 

نخست وزیر فرانسه در سخنرانی خود برای رونمایی از طرح لغو قرنطینه در مجلس ملی با یادآوری «کند شدن تدریجی» و «منظم» آمار قربانیان و مبتلایان کرونا و با یادآوری تأثیر مثبت قرنطینه، گفت با این حال کشور نمی‌تواند «برای مدت طولانی» در قرنطینه بماند زیرا ادامه این وضع ممکن است به «ورشکستگی» بینجامد.

 

به گزارش یورونیوز ادوارد فیلیپ در تشریح لایحه پیشنهادی کابینه از پیش‌بینی بازگشایی «داوطلبانه» مهد کودک‌ها و مدارس ابتدایی از ۱۱ مه سخن گفت. بر اساس طرح دولت، بخشی از کُلژهای فرانسه نیز بسته به شرایط مهار کرونا از ۱۸ مه آغاز به کار خواهند کرد. مقطع کُلژ در نظام آموزشی فرانسه معادل مقطع راهنمایی قدیم در ایران است. به گفته فیلیپ، به تمام دانش‌آموزان ماسک داده خواهد شد.

 

بر اساس این طرح، تعطیلی دبیرستان‌های سراسر فرانسه تا آخر ماه مه تمدید شده اما بازگشایی آنها در آن تاریخ باز هم بستگی به شرایط شیوع کرونا در کشور خواهد داشت.

 

در لایحه دولت همچنین گفته شده است که از تاریخ ۱۱ مه فروشگاه‌های مواد غذایی و دیگر فروشگاه‌های کوچک با نظر شهردار هر شهر و به شرط رعایت موازین بهداشتی اجازه بازگشایی خواهند داشت اما رستوران‌ها و کافه‌ها همچنان بسته خواهند ماند. تصمیم‌گیری در مورد بازگشایی رستوران‌ها و کافه‌ها به آخر ماه مه موکول شده است.

 

نخست وزیر فرانسه در معرفی طرح دولت گفت که این طرح بر اساس سه محور «حفاظت، تست و جداسازی» نوشته شده است. وی با یادآوری خطر «جدی» بازگشت موج دوم کرونا وعده داد که از تاریخ ۱۱ مه دست کم ۷۰۰ هزار تست کرونا در فرانسه انجام خواهد شد. به گفته وی، سیستم کار از راه دور برای کارکنان بخش‌های مختلف دولتی و خصوصی دست کم تا سه هفته دیگر ادامه خواهد داشت.

 

بر اساس طرح دولتی لغو قرنطینه در فرانسه، سینماها، موزه‌های بزرگ و مراکز تجاری بزرگ بعد از ۱۱ مه همچنان تعطیل خواهند بود و رویدادهای ورزشی و فرهنگی تا ماه سپتامبر برگزار نخواهند شد. فصل جاری لیگ فوتبال فرانسه نیز پایان‌یافته تلقی شده است. بر عکس، مراکز مذهبی به شرط برگزار نکردن مراسم جمعی تا ۲ ژوئن (۱۳ خرداد)، بازگشایی خواهند شد. حرکت وسایل نقلیه عمومی در شهرها بیشتر شده اما ماسک زدن هنگام استفاده از این وسایل اجباری خواهد بود.

 

دولت فرانسه با این حال در طرح خود گفته است که با توجه به شرایط روز شیوع کرونا در تاریخ ۷ مه در مورد طرح خود یک بار دیگر نظر خواهد داد و اگر وضعیت مساعد نباشد، تاریخ لغو قرنطینه به تعویق خواهد افتاد.

 

لایحه دولت فرانسه برای حذف قرنطینه در پایان نشست روز سه شنبه و پس از سخنان نمایندگان به رأی گذاشته شد و در نهایت با ۳۶۸ رأی مثبت در برابر ۱۰۰ رأی منفی به تصویب رسید. نمایندگان اپوزیسیون راست افراطی گفته بودند که به این طرح رأی نمی‌دهند و برخی نمایندگان از احزاب دست چپی نیز شیوه مدیریت کرونا به دست حزب حاکم را نقد کردند.

 

ویروس کرونا تاکنون در فرانسه بیش از ۱۶۵ هزار نفر را مبتلا کرده و جان بیش از ۲۳ هزار نفر را گرفته است.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------