ترامپ: کرونا بدون واکسن هم می‌رود



 اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل ,ترامپ
رئیس‌جمهوری آمریکا در دیدار با اعضای جمهوری‌خواه کنگره در کاخ سفید گفت: کروناویروس بدون واکسن هم می‌رود.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه گاردین، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا گفت احساس من نسبت به واکسن همان احساسم نسبت به تست دادن است. این بیماری بدون واکسن هم خواهد رفت. پس از مدتی می رود و ما دوباره آن را هرگز نخواهیم دید.

 

او افزود: شاید یک شیوع دیگر باشد مثلا در پاییز اما در هر حال می‌رود. انواعی از ویروس آنفولانزا هستند که ما هر روز با آن مواجهیم دانشمندان هرگز واکسن آن را نیافتند اما آنها خودشان ناپدید شدند و هرگز نمایان نشدند، مردند مثل هر چیز دیگری.

 

ترامپ گفت: آنها می‌گویند ویروس خواهد رفت اما این به معنای امسال نیست صادقانه بگویم تا پاییز یا پس از پاییز. اما در نهایت می‌رود. سوال این است که آیا ما به واکسن نیاز داریم؟ تا حدودی شاید این ویروس خودش برود اما با داشتن واکسن امیدوارتر خواهیم بود.

 

این سخنان ترامپ با اظهارات هفته پیش او که گفته بود کشور به واکسن نیاز دارد متفاوت بود. او به فاکس نیوز گفت: ما به واکسن نیاز داریم کشور به واکسن نیاز دارد و ما تا پایان سال آن را خواهیم داشت

 

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا همچنین تعداد تلفات را بیش از ۹۵ هزار تن برآورد کرد وگفت انتظار دارد تلفات کرونا ویروس در آمریکا ۹۵ هزار تن یا بیشتر شود.

 

او همچنین با اشاره به این که ایالت‌های بیشتری در آمریکا به روال معمول باز می‌گردند، پیش بینی کرد که سال آینده «بهترین سال» برای کشور باشد.

 

ترامپ در گفت‌وگوی تلفنی با شبکه تلویزیونی فاکس گفت:‌ ما چیزهای بسیاری از این بلا، این بیماری [کووید۱۹] یاد گرفته‌ایم. اما ما نمی‌توانیم کشورمان را برای مدت دو سال تعطیل کنیم ... در آن صورت کشور ورشکسته خواهد شد.

 

وی اضافه کرد: سال آینده برای ما فوق‌العاده خواهد بود. سالی که تقریبا برای ما یک رکورد خواهد بود ... هم‌اکنون روحیه بسیار بالایی وجود دارد. ما بیش از سی ایالت داریم که به وضعیت قبل بازگشته‌اند یا با قدرت دارند [به وضعیت قبل] برمی‌گردند.

 

ترامپ با بیان این که تعداد ایالت‌هایی که محدودیت‌های ناشی از شیوع ویروس جدید کرونا را کاهش می‌دهند و به روال معمول باز می‌گردند افزایش خواهد یافت، گفت: «ما یک دوره گذار پیش رو داریم.»

 

رئیس حمهوری آمریکا پیش بینی کرد: «سه ماهه سوم [امسال] دوره گذار خواهد بود و سه ماهه چهارم امسال به نظرم خیلی خوب خواهد بود و فکر می‌کنم سال بعد یکی از بهترین سال‌هایی باشد که تا به حال داشته‌ایم.»

 

این اظهارات در حالی مطرح شد که تست کرونای دبیر مطبوعاتی مایک پنس، معاون رئیس جمهوری آمریکا هم مثبت شده است.

 

سخنان ترامپ در جمع قانونگذاران جمهوری‌خواه همچنین در شرایطی بیان شد که آمریکا هفته سختی را پشت سر گذاشته و نرخ بیکاری از ۳.۵ درصد فوریه به ۱۴.۷ درصد رشد یافته است و ۲۰ میلیون تن مشاغل خودشان را در ماه آوریل از دست داده‌اند.

 

اخباری از ابتلای کیتی میلر، دبیر مطبوعاتی مایک پنس که اخیر تست او منفی شده بود، بار دیگر خطر شیوع ویروس در حلقه داخلی کاخ سفید را گوشزد کرد. کیتی میلر همسر استیو میلر، مشاور مهاجرتی و سخنران نویس کاخ سفید است. پنجشنبه گذشته هم تست یکی از پیشخدمت‌های شخصی ترامپ مثبت شد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------