آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

آمریکا سلاح‌هایی به ارزش بیش از یک میلیارد دلار به تل آویو می‌دهد

روزنامه وال استریت ژورنال گزارش داد دولت بایدن قصد مجهز کردن تل آویو به سلاح‌هایی به ارزش بیش از یک میلیارد دلار را دارد. به گزارش ایسنا،…

ترکیه: غرب نتوانست اهمیت کودتای نافرجام ۲۰۱۵ را درک کند



 اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی ,ترکیه
سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه گفت، مقاومت مردمی خودجوش مقابل تلاش برای کودتای نافرجام ۱۵ ژوئیه ۲۰۱۵ در این کشور یک تحول و دستاورد اجتماعی در تاریخ معاصر ترکیه است که ناظران غرب نتوانستند آن را درک کنند. 

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی، ابراهیم کالین، سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه گفت: وقتی این کودتا را با تلاش‌های کودتایی دیگر در کشور مقایسه می‌کنیم می‌بینیم که این نخستین بار است که مردم عادی کشور به خیابان‌ها آمدند تا از دموکراسی و اجرای قانون دفاع کنند.

 

وی ادامه داد، حمایت از دموکراسی، نشان‌دهنده اعتماد مردم به دولت فعلی است. اما واکنش کشورهای غربی به این تلاش نافرجام برای براندازی دولت ناامیدکننده است.

 

ابراهیم کالین ادامه داد، این کودتای نافرجام بُعد تازه‌ای به ادراک تهدید امنیت ملی افزود. هر کشوری که با چنین وضعیت روبرو شود اقدامات قاطعانه و سختگیرانه‌ای را برای حذف این تهدید تروریستی پی می‌گیرد.

 

سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه همچنین گفت: این برای ما بسیار سخت بود که بفهمیم برخی از کشورهای اروپایی و سایر کشورها به جای انجام اقدامات مناسب علیه تروریست‌ها به انتقاد از ترکیه بابت اقداماتش علیه سازمان فتو پرداختند. این رئیس جمهوری ترکیه، مردم و دولت هستند با دیدگاه‌های مختلف سیاسی که در مقابل آن‌ها ایستادند.

 

کالین ادامه داد: فتو احساس کرد آنقدر قدرتمند است که می‌تواند ایده‌ها و آرزوهایش را بر دولت منتخب اعمال کند، کارمندان را مجبور کند تا برای کشور کار نکنند. تروریست‌های فتو در کشورهای غربی هنوز هم خودشان را یک خیریه مذهبی صلح‌طلب و نهاد آموزشی می‌دانند و چون قوانین کشور شما را نقض نکردند توجیهی برای بیرون کردنشان وجود ندارد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------