ترامپ: نمیگویم چه بحث‌هایی با پوتین داشتم!



 اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل ,پوتین ترامپ
رئیس جمهور آمریکا در صحبتهای روز دوشنبه خود گفت، حرفی از اینکه با ولادیمیر پوتین از بابت گزارش مربوط به تعیین جایزه از سوی روسیه برای طالبان بابت کشتن سربازان آمریکایی برخورد داشته، نمی‌زند.

به گزارش ایسنا، به نقل از آسوشیتدپرس، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا و ولادیمیر پوتین همتای روسیه‌ای وی پنجشنبه گذشته برای نخستین بار از زمان جنجال گزارشها در مورد طرح تعیین جایزه روسیه برای طالبان بر سر کشتن سربازان آمریکایی گفتگوی تلفنی داشتند.

 

ترامپ در اظهاراتش حین سفری به کارولینای شمالی در روز دوشنبه با پرسش درخصوص اینکه مناقشه جوایز پیشنهادی روسیه برای طالبان را در گفتگو با پوتین مطرح کرده است، مواجه شد.

 

ترامپ خاطرنشان کرد: ما درباره اینکه در خصوص چه مسائلی بحث کردیم صحبت نمی‌کنیم اما ما بحثهای فراوانی داشتیم.

 

رئیس جمهور آمریکا معمولا جزئیات بحثهای مختلفش با رهبران جهان از جمله پوتین را به طور علنی مطرح می‌کند.

 

جود دیر، سخنگوی کاخ سفید در بیانیه‌ای درباره این گفتگوی تلفنی عنوان کرد، این دو رهبر به بحث در مورد تلاشها برای شکست دادن همه گیری کروناویروس در ضمن ادامه روند بازگشایی اقتصادهای جهانی پرداختند.

 

ترامپ گزارشها در مورد جوایز پیشنهادی روسیه به طالبان را "اخبار دروغ" خوانده است. این در حالی است که کاخ سفید اوایل ژوئیه گفت که رئیس جمهور آمریکا تا آن موقع کاملا گزارش مربوط به این مساله را دریافت کرده است.

 

پیش از آن اما دولت ترامپ گفته بود که ترامپ هرگز در جریان گزارش اطلاعاتی مربوط به این مناقشه قرار نگرفته است.

 

همچنین تحقیقات اطلاعاتی درباره این مساله صورت گرفته که بخشی از آن متمرکز بر کشته شدن سه تفنگدار دریایی آمریکایی در یک بمبگذاری در نزدیکی پایگاه بگرام در آوریل ۲۰۱۹ است.

 

گمان برده نمی‌شود که کاخ سفید روسیه را از بابت این گزارش بازخواست کرده باشد. گزارش‌هایی در رسانه‌ها منتشر شد مبنی بر اینکه ترامپ قبل تر و در تاریخ ۲۷ فوریه گزارش اطلاعاتی روزانه شامل ارزیابی مربوط به این طرح تعیین جوایز از سوی روسیه را دریافت کرده اما ترامپ در چندین گفتگوی تلفنی که از آن تاریخ تاکنون با پوتین داشته این مساله را مطرح نکرده است.

 

با توجه به آنچه که ترامپ روز دوشنبه گفت همچنان مشخص نیست که آیا او در گفتگوی تلفنی هفته قبلش با پوتین مناقشه این گزارش‌ها را مطرح کرده یا خیر.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------