سازمان ملل: کره شمالی برنامه توسعه هسته ای را ادامه می دهد



 اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل ,کره شمالی
در یک گزارش سازمان ملل آمده است که کره شمالی با مبالغ به دست آمده از انتقال غیر قانونی کالا از کشتی به کشتی که تخطی از تحریم های این سازمان محسوب می شود، به برنامه های توسعه هسته ای و موشکی خود ادامه می دهد. 

به گزارش ایرنا «ان اچ کی» تلویزیون رسمی ژاپن روز یکشنبه مدعی شد که  یک نسخه از این گزارش که توسط یک هیات کارشناسی سازمان ملل متحد تهیه شده را به دست آورده است این هیات دامنه اجرای تحریم های این سازمان علیه کره شمالی در طول شش ماه تا ماه ژوئیه امسال را مورد سنجش قرار داد.

 

در این گزارش آمده است که کره شمالی تعهدش به حفظ و توسعه برنامه های هسته ای و موشک های بالستیک خود را مجددا تایید کرده است.

 

هیات یاد شده در این گزارش آورده است که از ماه مارس امسال کره شمالی با صادرات غیر قانونی ذغال سنگ از طریق دریا، به زیر پا گذاشتن تحریم های شورای امنیت سازمان ملل متحد ادامه داده است.

 

در این گزارش همچنین آمده است که کره شمالی ذغال سنگ و نفت پالایش شده ای را که به طور غیر قانونی وارد کرده بود و از حد تعیین شده توسط شورای امنیت بسیار فراتر می رفت، از طریق انتقال کشتی به کشتی صادر کرده است.

 

آزمایش موشکی پیونگ یانگ در سال ۲۰۱۷ منجر به تصویب قطعنامه ۲۳۷۱ از سوی شورای امنیت سازمان ملل و اعمال تحریم های شدید علیه کره شمالی شد این قطعنامه جدا از بار سیاسی،  شامل ممنوعیت هر گونه صادرات و واردات به طور خاص ممنوعیت صدور زغال سنگ (بزرگ ترین منبع صادرات کره شمالی)، آهن، سنگ آهن، سرب، سنگ سرب و محصولات دریایی کره شمالی است.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------