پمپئو برای گفت‌وگو درباره عادی‌سازی روابط، ایران و چین، به اسرائیل و امارات می‌رود



 اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل ,پمپئو
وزیر خارجه آمریکا اواسط هفته جاری راهی سرزمین های اشغالی و امارات می شود تا درباره توافق اخیر این کشور و رژیم صهیونیستی و چالش های امنیتی مربوط به ایران و چین گفت و گو کند.

 به گزارش شفقنا به نقل از بخش عربی خبرگزاری رویترز، یک منبع آگاه شامگاه امروز (شنبه) اعلام کرد که «مایک پمپئو»، وزیر امور خارجه آمریکا پس فردا (دوشنبه) به سرزمین های اشغالی سفر می کند و فردای آن (سه شنبه) نیز از آنجا راهی امارات می شود تا توافق اخیر این کشور و رژیم صهیونیستی برای عادی سازی روابط میان خود را مورد بحث و بررسی قرار دهد.

 

منبع مذکور که خواسته نام و تابعیتش فاش نشود، در گفت و گو با رویترز همچنین تاکید کرد که برنامه کاری سفر وزیر خارجه آمریکا به سرزمین های اشغالی و امارات، بررسی «چالش های امنیتی ناشی از ایران و چین در منطقه» را نیز در بر می گیرد.

 

یادآور می شود که دو هفته پیش «دونالد ترامپ»، رئیس جمهوری آمریکا، «بنیامین نتانیاهو»، نخست وزیر رژیم صهیونیستی و «محمد بن زاید»، ولیعهد ابوظبی و حاکم عملی امارات، در بیانیه مشترکی اعلام کردند که در یک گفت و گوی تلفنی، بر سر برقراری روابط دو جانبه کامل میان تل آویو و ابوظبی به توافق رسیدند.

 

در بیانیه مشترک ترامپ، نتانیاهو و بن زاید همچنین تاکید شده که هیئت هایی از امارات و رژیم صهیونیستی برای امضای توافقنامه های دو جانبه در بخش های مختلف از جمله برقراری پروازهای مستقیم و احداث سفارتخانه های متقابل طی هفته های آینده با یکدیگر دیدار خواهند کرد در حالی که انتظار می رود توافق نهایی دو طرف برای عادی سازی روابط در کاخ سفید به امضا برسد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------