مایک پنس سکوتش را شکست و دموکرات‌ها را محکوم کرد



 مایک پنس,اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل
معاون رئیس جمهوری پیشین آمریکا در اظهارنظری مهم از زمان شورش شش ژانویه، دموکرات‌های مجلس نمایندگان را بابت پیشنهاد اصلاحات انتخاباتی گسترده و ضد فساد محکوم کرد واین اقدام را "غصب قدرت نامشروع به دست چپ‌ها" خواند. 

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه خبری آکسیوس، اظهارات مایک پنس، معاون پیشین دونالد ترامپ از این جهت اهمیت دارد که او از زمان شورش کنگره در اوایل ژانویه سکوت اختیار کرده بود. معترضان در آن زمان شعار "مایک پنس اعدام شود" سر می دادند و این تحولات پس از آن رخ داد که ترامپ با طرح ادعایی گفت پنس میتواند جلوی تایید آرای الکترال را بگیرد.

 

مایک پنس چهارشنبه در مطلبی برای دیلی سیگنال بار دیگر ادعاهایی درباره انتخابات ۲۰۲۰ و "وقوع تخلف های گسترده در رای گیری" مطرح کرد.

 

در حالیکه مواردی از وقوع تخلف در هر انتخاباتی دیده میشود، مقامهای ایالتی و فدرال آمریکا امنیت و انسجام انتخابات سوم نوامبر ۲۰۲۰ را تایید کرده اند. شکایاتی که نتایج انتخاباتی را به چالش میکشید، از سوی دادگاه ها در سراسر این کشور به ویژه در دیوان عالی رد شد.

 

معاون ترامپ گفت، نظرسنجی ها نشان می‌دهند که اکثر دموکرات‌ها به نتیجه انتخابات ۲۰۱۶ اعتماد نداشتند و اکثر جمهوریخواهان هنوز به نتیجه انتخابات ۲۰۲۰ شک دارند.

 

مایک پنس لایحه اصلاحات دموکرات‌ها را که چهارشنبه در مجلس نمایندگان آمریکا به تصویب رسید، "مغایر با قانون اساسی، بی‌مهابا و ضد دموکراتیک" توصیف کرد که "برای همیشه به جمهوری ما لطمه می‌زند."

 

معاون سابق ترامپ گفت: چپگرایان نه تنها به دنبال گرفتن قدرت شما پای صندوق‌های رای هستند بلکه می‌خواهند هر کسی که شجاعت انتقاد از غصب قدرت غیر قانونی آنها را دارد، ساکت و سانسور کنند.

 

طرح "قانون برای مردم" دموکرات‌ها، اولین بار در سال ۲۰۱۹ مطرح شد و مفادی برای احیای حق رای مجرمان، بسط رای‌گیری پیش از موعد و غیابی، تعیین استانداردهای ملی برای رای‌گیری پیش از موعد و ثبت‌نام رای‌دهندگان داشت و اجازه می‌داد رای‌دهندگان برای ثبت‌نام آنلاین یا حضور در روز انتخابات اقدام کنند و اجازه پاکسازی رای‌دهندگان را نمی‌داد.

 

مایک پنس استدلال کرد که این لایحه تلاش برای اصلاحات انتخاباتی در سطوح ایالتی و محلی را ناکام می‌گذارد. او تاکید کرد که با این لایحه "قوانین انتخاباتی مورد تردید و مستعد سوءاستفاده در سطح کشور بسط یافته و هم‌زمان اجازه شناسایی، رهگیری و پیگرد تقلب انتخاباتی را نمی‌دهد."

 

معاون ترامپ تحولات شش ژانویه را تاسف‌بار توصیف کرد و گفت: اینها مردم آمریکا را از بحث اساسی در کنگره درباره انسجام انتخاباتی در آمریکا محروم کردند.  

 

او در اظهاراتش حتی یک بار هم به نام دونالد ترامپ، رئیس جمهوری پیشین آمریکا اشاره نکرد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------